روستای ینگجه با طبیعتی بسیار سرسبز و دل انگیز از جذابیت ویژه ای برخوردار است. این روستا با امکاناتی مثل جاذبه‌های تاریخی و باغات زیبا منطقه‌ای مفرح و دیدنی است. ینگجه دارای چهار مدرسه، شش مسجد، خانه بهداشت، مخابرات و زیارتگاه است.

ینگجه روستایی گردشگرپذیر در آذرشهر

به گزارش سلام نو، آذرشهر دارای روستاهای زیادی است که هر کدام به تنهایی میزبان گردشگران بسیار در طول سال مخصوصا تعطیلات عید نوروز است. طبیعت زیبای این روستاها باعث شده تا اغلب مردم استان و سایر مناطق برای گردش و تفریح سختی سفر را به جان خریده و از آذرشهر و روستاهای متعدد آن لذت ببرند.

ینگجه روستایی گردشگرپذیر در آذرشهر

ینگجه نیز دهستانی زیبا در شرق آذرشهر در استان آذربایجان شرقی است. ینگجه از کهن ‌ترین مناطق آذرشهر است و دارای آثار تاریخی متعدد می ‌باشد. اغلب مردم ینگجه کشاورز و بازاری یا کارمند هستند. این روستا دارای دشتهای وسیع و باغات فراوان زیبایی است که در فصلهای بهار و تابستان جذابیت ویژه ای دارد.

آذرشهر از نظر شرایط جوی تفاوت کلی با سایر مناطق کوهستانی آذربایجان شرقی دارد و از تمایز ویژه ای برخوردار است و آن قرار گرفتن این شهرستان در نزدیکی دریاچه ارومیه است. شهرستان آذر شهر با طبیعتی زیبا و روستاهایی آباد میتواند مقصد گردشگری شما عزیزان باشد.

ینگجه روستایی گردشگرپذیر در آذرشهر

روستای ینگجه با طبیعتی بسیار سرسبز و دل انگیز از جذابیت ویژه ای برخوردار است. این روستا با امکاناتی مثل جاذبه های تاریخی و باغات زیبا منطقه ای مفرح و دیدنی است. ینگجه دارای چهار مدرسه، شش مسجد، خانه بهداشت، مخابرات و زیارتگاه است.

آثار باستانی زیادی در ینگجه وجود دارد که از مهمترین آنها می‌ توان به غار قدیمی ینگجه واقع در ورودی آن اشاره کرد، همچنین سنگ نوشته‌ های قدیمی که نوشته ‌های مذهبی دارند از آثار تاریخی منطقه بشمار میروند.

کوه ورزان در یک کیلومتری شمال خاوری آن و نیز غاری قدیمی که گاز گوگرد از آن متصاعد می شود نیز در این منطقه است. ینگجه از قدیمی ترین مناطق با قدمتی چند هزار ساله است. مردم ینگجه به کار کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش زنبورعسل، قالی بافی و داد و ستد مشغول هستند و از فرآورده های کشاورزی آن می توان به گندم، سیب زمینی، بادام و گردو اشاره نمود که وجود سد و دریاچه ینگجه در قسمت جنوب شرقی آن در توسعه کشاورزی و رونق آن نقش داشته است. روستای ینگجه که در شرق آذرشهر واقع شده، ۱۸۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

ینگجه روستایی گردشگرپذیر در آذرشهر

جاذبه‌های گردشگری آذرشهر

از مکانهای دیدنی شهرستان آذرشهر که مورد توجه گردشگران است میتوان به منطقه توریستی قرمزی گل، اطراف سد خاکی ینگجه و قبرهای بی بدیل تاریخی روستای ینگجه، روستای قدیمی چراغیل و مسجد سنگی این روستا، اطراف گورستان و مسجد باستانی روستای بادامیار(قدمگاه)، دربند الوانق، حوالی آب معدنی و چشمه همیشه جوشان  تاپ تاپان، آب شور قزل داغی، تپه تاریخی پیرقطران، زیارتگاه دستجرد، تپه باستانی شیرامین، آثار روستای متروک تورامین و روستای بادامیار، باغات فیروزسالار و حمام باستانی چهارسو، باغات روستاهای قاضی جهان، غله زار و طبیعت جذاب اطراف شهرستان آذرشهر اشاره کرد.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید