رنگ آب چشمه تیره با مزه ملحی و درجه حرات آب ۲۰ درجه و با آب قلیایی دارای گاز کربنیک ، چشمه آب معدنی قزل داغ کربنات کلسیم و همچنین منیزیم، آهن و سولفات‌های این آب معدنی در ردیف  آب معدنی‌ های بیکربناته کلسیک و منیزیم دار و آهن دار سرد است.

با چشمه آب‌معدنی قزل‌داغ بیشتر آشنا شوید

به گزارش سلام نو، در غرب آذرشهر تپه‌ های قرمز رنگی است به نام قیزیل داغ (کوه طلا) که آبهای گازداراز آن خارج که در ردیف آب‌های درمانی می‌ باشد.

چشمه جوشان آب معدنی قزل داغی (کوه طلایی) آذرشهر و شکاف بزرگ کوه یال مانند آن از مناظر طبیعی و بسیار دیدنی و پرجاذبه این شهرستان هستند که برای گردشگران و بازدید کنندگان جذابیت خاصی دارد.

این چشمه زلال و معدنی در بالای کوه نسبتا مرتفع و در محل تقریبا همواره با فشار متوسط گاز از دل زمین می جوشد و دمای آن تقریبا در فصل سرما و گرما تا حدودی ثابت است و چندان تغییر نمی کند.

با چشمه آب‌معدنی قزل‌داغ بیشتر آشنا شوید

در غرب آذرشهر تپه‌ های قرمز رنگی است به نام قیزیل داغ (کوه طلایی) که آبهای گازدار پس از خروج از زمین به رسوبات آهکی تبدیل شده به تدریج سفت و سخت می‌ شود و تبدیل به نوعی از ترکیبات آهکی می‌گردد از سوراخهای کوه گاز های آهکی با صدای مخصوصی خارج می‌ شود. این آب خاصیت درمانی دارد.
 تعداد مظاهر فعال ۲ مورد می‌ باشد که قطـر حوضچه‌ های یکی از آنها ۲ متر و دیگری یک و نیم متر می‌ باشد و تعداد مظاهر نیمه فعال آن ۱۰ مورد می‌ باشد که قطر حوضچه آنها کوچک است.

با چشمه آب‌معدنی قزل‌داغ بیشتر آشنا شوید

رنگ آب چشمه تیره با مزه ملحی و درجه حرات آب ۲۰ درجه و با آب قلیایی دارای گاز کربنیک ، چشمه آب معدنی قزل داغ کربنات کلسیم و همچنین منیزیم، آهن و سولفات‌های این آب معدنی در ردیف  آب معدنی‌ های بیکربناته کلسیک و منیزیم دار و آهن دار سرد است که مردم آذرشهر و آبادی‌های اطراف در فصل تابستان جهت استفاده از خاصیت شفابخش این آب معدنی به این محل می‌ آیند و درحوضچه‌ های کوچک آن آب تنی می‌ کنند.

ویلسون جهانگرد آمریکائی در خاطرات خود می‌نویسد: معروفترین مرمر به رنگ‌های قرمز – سبز و سفید در منطقه‌ی جنوب غربی آذرشهر وجود دارد که از چشمه‌های بلوری کوه قرمز این شهر ایجاد می‌ شود اینها به چشمه‌های مرمر معروف هستند.

از معروف ترین جاذبه‌ های توریستی آذرشهر همین آب معدنی قیزیل داغ  می‌ باشد.
منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید