حزب اپوزیسیون پاکستان به رهبری عمران خان، پلیس را به بازداشت صدها تن از هوادارانش در حملاتی که از اوایل امروز (سه‌شنبه) آغاز شده، متهم کرد.

بازداشت حامیان عمران خان در پاکستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عملیات پلیس پاکستان با هدف خنثی کردن اعتراضات و مجبور کردن دولت جدید به برگزاری انتخابات زودهنگام بود.

سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان گفت که پلیس کمی پس از نیمه شب دوشنبه این عملیات را آغاز کرد.

منازل حامیان عمران خان تا صبح امروز هدف حمله پلیس قرار گرفت و دست‌کم ۴۰۰ حامی حزب او در سراسر این کشور دستگیر شدند. عمران خان دستگیری‌ها را در توئیتی محکوم کرد و مقام‌های دولت اسلام‌آباد هم این بازداشت‌ها را تایید کرده اما جزئیاتی ارائه نکرده‌اند.

رعنا ثناالله، وزیر کشور پاکستان، عمران خان را به تلاش برای ایجاد وضعیت جنگ داخلی در کشور متهم و تایید کرد که یک پلیس در این درگیری‌ها کشته شده و این اتفاق زمانی رخ داد که یکی از حامیان نخست وزیر سابق پاکستان به سمت ماموران پلیسی که وارد منزلش در لاهور شده بودند، تیراندازی کرد.

مقام‌های پاکستان اوضاع امنیتی را در اسلام‌آباد تشدید کرده و افراد بیشتری را در مکان‌های مختلف گمارده‌اند. همچنین کانتینرهای بزرگ در یک مسیر اصلی منتهی به پارلمان گذاشته شده تا راه حامیان عمران خان به محل بسته شود و آنها مجبور شدند در خیابان‌ها تحصن کنند.

اخیرا عمران خان از هوادارانش خواسته بود تا روز چهارشنبه در اسلام‌آباد گرد هم آیند تا تظاهراتی را برگزار کنند که به گفته وی تا زمان اعلام تاریخ انتخابات زودهنگام دولت ادامه خواهد داشت.

عمران خان که برای سه و سال نیم نخست وزیر پاکستان بود در نتیجه جلسه رای عدم اعتماد که آوریل در پارلمان برگزار شد، از این سمت کنار گذاشته شد. شهباز شریف اکنون نخست وزیر است. عمران خان همچنین مدعی است که برکناری وی در نتیجه توطئه‌ای با سازماندهی آمریکاست. واشنگتن اما هرگونه دست داشتن در سیاست داخلی این کشور آسیایی را رد می‌کند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید