در این مکان رود آق چای از میان صخره هایی می گذرد که طول این صخره ها حدود ۵۰۰ متر است این صخره‌ها مانند دو دیواری هستند که فاصله آنها بین دو الی ده متر متغیر است و آبشارهای زیبایی درون این صخره‌ها به وجود آمده است .

هوروز روستایی جذاب برای گردشگری

به گزارش سلام نو، روستای هریس همان هوروز سابق در ۶۰ کیلومتری شهرستان مرند در آذربایجان شرقی قرار دارد جاده ای که به روستای هوروز منتهی می شود همان جاده ای است که از شهر زنوز گذشته و به طبیعت بکر ماهار می رسد سالانه جمع کثیری از مشتاقان طبیعت در فصل‌های بهار و تابستان برای استفاده از طبیعت به ماهار سفر می کنند . نزدیکترین روستا به هوروز روستای کوهکمر است این روستا در شش کیلومتری روستای هوروز قرار دارد . اگر از بالای کوه‌ها به هوروز نگاه کنیم شبیه به جنگلی است با درختان تبریزی (قلمه) بیشماری که سر به فلک کشیده اند و رود زیبای آق چای که باغ‌های هوروز را شکافته و جاری است . هوای هوروز در فصل‌های گرما چنان دلپذیر و خنک است که هر لحظه نفس کشیدن در آن لذتی وصف ناپذیر به وجود می آورد .

ایران شناسی (109): هریس | طرفداری

سرتاسر طبیعت هوروز دیدنی است اما دیدنی ترین جای هوروز گوورچینلیق است . در این مکان رود آق چای از میان صخره هایی می گذرد که طول این صخره ها حدود ۵۰۰ متر است این صخره ها مانند دو دیواری هستند که فاصله آنها بین دو الی ده متر متغیر است و آبشارهای زیبایی درون این صخره ها به وجود آمده است و کبوتران بسیاری درون این صخره ها زندگی می کنند که دائما در حال پر کشیدن به اطراف بوده و زیبایی این مکان را دو چندان می کنند به همین دلیل نام این مکان را گوورچینلیق که به معنی محل کبوتران است گذاشته اند . 

روستایی با ۷۰ کارگاه تولیدی در «هریس» وجود دارد | خبرگزاری فارس

محصولات روستا:

برای بهرهمند شدن از میوه های عالی روستا از اواخر خرداد آلبالو و تیر گیلاس  مرداد زردآلو و گلابی اواخر شهریور و اوایل مهر سیب و در پاییز نیز گردو فراوان یافت میشود.

 منبع: تریپ یار

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید