این مکان متعلق به دوران سلجوقیان است و بازدیدی منحصر به فرد را به شما هدیه می‌کند. این سفر شما را برای مدت طولانی پیاده روی آماده می‌کند و بنابراین مجبور خواهید شد از طبیعت شگفت انگیز آن دیدن کنید

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: ایران کشوری رؤیایی و بی‌نظیر است که پایانی برای مناطق گردشگری آن وجود ندارد. سرزمینی پر از مناطق بکر و غیر قابل باور. با ما همراه باشید تا با برخی از این مکان‌ها آشنا شوید.

دره ستاره در قشم

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عکس

آنچه به دره ستارگان معروف است، پدیده‌ای طبیعی در قلب جزیره قشم با عمق ۱۵ متر است که مردم را به شگفتی وا می‌دارد. طبیعت جنوب ایران در نزدیکی دریاچه خلف دارای ویژگی اکولوژیکی شگفت‌انگیزی است. پس از عبور از دهکده، برای ورود به این دره اسرارآمیز، خود را در محاصره مجسمه‌ها می‌بینید و هر چه بیشتر وارد دره می‌شوید شگفت زده می‌شوید و سکوت تمام لحظات شما را فرا می‌گیرد.

ویژگی‌ها و دیدنی‌های این دره، این قطعه از طبیعت را به بخشی از ژئوپارک قشم که در یونسکو به ثبت رسیده تبدیل کرده است که برای کشور نیز افتخار است.

مسجد نصیرالملک شیراز

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عکس

این یکی از معدود مساجدی در جهان است که طراحی داخلی منحصر به فردی با شیشه‌های رنگی دارد که این مکان را به مکانی منحصر به فرد تبدیل کرده است. نور خورشید از طریق این شیشه‌ها منعکس می‌شود و صحنه‌ای منحصر به فرد را ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود دنیای داخل مسجد شبیه جعبه جواهرات باشد. در واقع، نام مستعار این مسجد واقعا با ساختار آن مطابقت دارد: "مسجد صورتی". این شاهکار قرن نوزدهم شهرت خود را مدیون کاشی کاری‌های بزرگی است که به رنگ قرمز است و فضای مسجد را دلپذیرتر می‌کند.

قلعه رودخان گیلان

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عکس

بر فراز ارتفاعات فومن، مکانی تاریخی به ارتفاع ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از دریاها قرار دارد. این مکان به نام قلعه رودخان یا قلعه حسامی است. این قلعه بزرگترین قلعه خشتی ایران است که در پارک جنگلی رودخان قرار دارد.

این مکان متعلق به دوران سلجوقیان است و بازدیدی منحصر به فرد را به شما هدیه می‌کند. این سفر شما را برای مدت طولانی پیاده روی آماده می‌کند و بنابراین مجبور خواهید شد از طبیعت شگفت انگیز آن دیدن کنید. بازدید از این قلعه می‌تواند در عین حال برای شما یک تور تاریخی و بوم گردی باشد. در سمت راست قلعه، رودخانه‌ای به همین نام وجود دارد که از شمال به جنوب جریان دارد و زندگی در اینجا را ممکن می‌کند. وقتی از این جنگل عبور می‌کنید، این شانس را دارید که مردم را ببینید، خرید کنید و لحظات خوشی را سپری کنید. مغازه‌ها و مراکز موجود در آنجا و وجود بیش از ۱۰۰۰ پله این مکان را به مکانی منحصربفرد تبدیل کرده است .این قلعه ترکیبی از هوشمندی، معماری دفاعی است.

حمام وکیل شیراز

ایده‌هایی ناب برای سفر در داخل ایران / عکس

این حمام نمونه‌ای بارز از معماری دوران زندیه و به دستور کریم خان زند به عنوان مکانی عمومی ساخته شده است. این مکان به دلیل معماری و نحوه ساخت آن شناخته شده است. ۳۰مجسمه در حمام وجود دارد که زندگی مردم در گذشته را نشان می‌دهد. مساحت آن ۱۱۰۰۰ متر مربع و دارای ۸۶۶۰ متر زیرزمین به عرض و ارتفاع ۸۰۱۲۰ متر است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید