روز گذشته بلافاصله پس از اعلام خبر مسمومیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، آنها به دو بیمارستان منتقل شدند و امروز نیز دانشجویان مسموم دانشگاه امام صادق (ع) به 4 یا 5 بیمارستان منتقل شدند.

دستوری پیگیری جدی و فوری برای بررسی مسمومیت دانشجویان دو دانشگاه در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش پور در حاشیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان که امروز در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار شد، در جمع خبرنگاران به مسمومیت های دو روز اخیر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: زمانی که اتفاق مربوط به دانشگاه فرهنگیان رخ داد و پس از آن نیز این اتفاق در دانشگاه امام صادق (ع) تکرار شد من با مسئولان این دو دانشگاه صحبت کردم و در همین راستا مقرر شد اولین جلسه بررسی موضوع و اتفاقات اخیر در سازمان امور دانشجویان را تشکیل بدهیم تا موارد بررسی شده و مشخص شود علت دقیق اتفاقات اخیر که از آن به عنوان مسمومیت دانشجویان خوابگاهی یاد می شود، چیست؟

وی در ادامه تصریح کرد: باید اتفاقی که طی دو روز اخیر در دو نقطه متفاوت در خصوص دانشجویان پیش آمده باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و علت آن مشخص شود و در این بررسی حتما مشخص خواهد شد که این اتفاقات ناشی از ویروس و یا مسمومیت غذایی است؟ یا عوامل پشت پرده ای وجود دارد که وضعیت دانشگاهها را به سمت تشویش سوق می دهد.

واقعیت این است که من در حال حاضر نمی توانم علت این اتفاقات را عنوان کنم. اما تلاش خواهیم کرد که پس از جمع بندی، سهم عوامل مختلف در بروز این اتفاقات را اعلام کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون دو عامل در خصوص اتفاق اخیر این دو دانشگاه مطرح شده است؛ اول مسمومیت غذایی و در احتمال دوم نیز برخی دستگاهها ویروس را عامل این اتفاقات عنوان کردند. باید دقیقا دلیل اصلی آن مشخص شود که بدانیم که آیا مسمومیت غذایی بوده؟ یا این که ویروسی عامل این اتفاقات شده است.

دکتر داداش پور همچنین در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده در مورد بیماری ویروسی گوارشی دانشجویان نیز گفت: ما این موضوع را تک بعدی نمی بینیم و چون هنوز به جمع بندی روشنی دست نیافته‌ایم. لازم است که بررسی های اولیه صورت بگیرد که اولین جلسه این بررسی‌ها روز شنبه آتی برگزار خواهد شد و در صورت مشخص شدن دلیل می توانیم موارد و محدودیت‌های جدیدی را در حوزه سلامت جسمی تعریف کنیم و به دانشگاه‌های کشور ابلاغ کنیم تا مراقبت های بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: روز گذشته بلافاصله پس از اعلام خبر مسمومیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، آنها به دو بیمارستان منتقل شدند و امروز نیز دانشجویان مسموم دانشگاه امام صادق (ع) به 4 یا 5 بیمارستان منتقل شدند. رئیس دانشگاه فرهنگیان همان دیروز در صحنه حضور داشته و سعی کرده است با بررسی های بیشتر به نتایج دقیقی برسد که این بررسی ها به سیاست گذاری های ما در ادامه مسیر کمک خواهد کرد.

وی در پایان به نحوه نظارت سازمان امور دانشجویان بر وضعیت بهداشت تغذیه‌ای دانشگاهها اشاره کرد و اظهار کرد: ما در دفتر مشاوره و سلامت دانشجویان دو حوزه یعنی مراکز بهداشتی و مراکز مشاوره و سلامت داریم که مراکز بهداشتی ما در بحث تغذیه کاملا مراقبت می‌کنند و تلاش دارند تا دیدگاههای سلامت محور را در دانشگاهها پیگیری کنند و نظارت‌های لازم را در حوزه تغذیه و نحوه اجرای روابط سخت گیرانه این عرصه به‌کار گیرند. اما اگر اتفاق اخیر ناشی از مسمومیت غذایی باشد باید اقدامات لازم در خصوص این اتفاق و پیشگیری از اتفاق های مشابه صورت بگیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید