درست پس از سپیده دم در ۵ مه، دانشمندانی که در امتداد کششی از رودخانه مکونگ در کامبوج کار می‌کردند، غولی را آزاد کردند که استینگرای آب شیرین را در معرض خطر قرار داده بود که در تور یک ماهیگیر گرفتار شده بود.

عکسی شگفت‌آور از غول‌پیکرترین سفره ماهی جهان

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: رودخانه مکونگ محل زندگی این جاندار عظیم الجثه و در معرض خطر آبزی است. Top of FormBottom of Form

یک استینگرای غول پیکر آب شیرین که در ۵ مه در رودخانه مکونگ کامبوج نجات یافت، ۱۳ فوت طول و ۴۰۰ پوند وزن داشت.

درست پس از سپیده دم در ۵ مه، دانشمندانی که در امتداد کششی از رودخانه مکونگ در کامبوج کار می‌کردند، غولی را آزاد کردند که استینگرای آب شیرین را در معرض خطر قرار داده بود که در تور یک ماهیگیر گرفتار شده بود.

چیا سیلا، هماهنگ کننده شگفتی‌های پروژه مکونگ می‌گوید: "داشت می‌لرزید و من به او گفتم: "آرام باش، ما به زودی شما را آزاد می‌کنیم."

استینگرای غول پیکر آب شیرین به نام Urogymnus polylepis بزرگترین گونه استینگرای جهان است که به عنوان یک ویپر نیز شناخته می‌شود. با تاپ‌های دوسکی قهوه‌ای و ته سفید خامه‌ای، حیوانات در جستجوی ماهی‌ها و بی‌مهرگان در سراسر بستر رودخانه‌ها اسلاید می‌شوند. اگر چه آنها می‌توانند به نسبت حماسی رشد کنند، اما شکار بیش از حد برای گوشت استینگرای، مرگ و میر تصادفی در تورهای ماهیگیری و تکه تکه شدن زیستگاه و تخریب از سدها، آلودگی و دیگر فعالیت‌های انسانی حیوانات را در معرض خطر قرار داده است.

خانم چیا و همکارانش پیش از آزاد کردن استینگرای نمونه‌های غیر تهاجمی را گرفتن که به مطالعه آینده گونه‌ها کمک خواهد کرد. سپس به هدایت کلوسوس به اعماق مکونگ کمک کردند.

خانم چیا می‌گوید: "او آرام شنا کرد، اما بعد دوباره ظاهر شد که باعث شد ما این احساس را داشته باشیم که خیلی خوشحال است."

عکسی شگفت‌آور از غول‌پیکرترین سفره ماهی جهان

سودیپ چاندرا، لیمنولوژیست دانشگاه نوادا، رینو و دانشمند مشترک در شگفتی‌های پروژه مکونگ می‌گوید: "به شما نشان می‌دهد طبیعت بسیار زیباست، بلکه مقاوم است." "حتی با مشکلات عمده زیست محیطی در مکونگ پایین، مانند سدها، تغییر جنگل و ماهیگیری بیش از حد، این گونه‌های بزرگ، کاریزماتیک هنوز وجود دارد و مایل به پافشاری است."

استینگرای‌های غول پیکر آب شیرین تنها موجودات عظیم و در معرض خطری نیستند که باید در امتداد آن کشش رودخانه حفظ شوند. اینجا همچنین خانه لاک پشت‌های غول پیکر سافت، گربه ماهی غول پیکر مکونگ و بارب غول پیکر، نوعی ماهی است. شگفتی‌های مشارکت مکونگ در حال همکاری با دانشمندان برای درک بهتر زیستگاه است.

بخش عمده‌ای از آنچه در مورد رودخانه‌های بزرگ به عنوان اکوسیستم شناخته می‌شود از رودخانه می سی سی پی و رودخانه‌ها در اروپا می‌آید. اما همه اینها در مناطق معتدل هستند. دکتر چاندرا و تیمش شگفت زده شدند که به تازگی کشف کردند که در زیر سطح مکونگ، استخرهای پنهانی به عمق بیش از ۲۵۰ فوت وجود دارد.

این احتمال وجود دارد که چنین استخرهایی نقش مهمی در چرخه زندگی غول‌های رودخانه داشته باشند. با فرورفتگی‌های زیر آب، نمونه برداری DNA زیست محیطی و حسگرهایی که می‌توانند اطلاعاتی در مورد تغییرات رودخانه در زمان واقعی ارائه دهند، دانشمندانی که با شگفتی‌های پروژه مکونگ کار می‌کنند امیدوارند با این زیستگاه‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند و از آن‌ها در برابر تهدیدهای زیست محیطی محافظت کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید