بونیتو که طی میلیون‌ها سال به‌عنوان سنگ‌های آهکی حل شده در آب باران اسیدی شکل گرفت، بیش از سهم عادلانه‌اش از شگفتی‌های طبیعی برکت داشت. بیشتر آنها دور از دید هستند، در پشت مزارع کشاورزی، در جنگل‌های استوایی و در حومه‌های سرسبز پنهان شده‌اند.

Bonito بهترین راز برزیل برای ماجراجویی در طبیعت

سلام نو-سرویس گردشگری: در زبان پرتغالی، Bonito به معنای زیبا است، بنابراین جای تعجب نیست که شهر Bonito سرگردان است. اما این شهر در ایالت جنوبی ماتو گروسو دو سول نام دیگری نیز دارد، پایتخت اکوتوریسم برزیل. وقتی مسافران می‌خواهند در آمریکای جنوبی ماجراجویی کنند، به اینجا می‌آیند.

بونیتو که طی میلیون‌ها سال به‌عنوان سنگ‌های آهکی حل شده در آب باران اسیدی شکل گرفت، بیش از سهم عادلانه‌اش از شگفتی‌های طبیعی برکت داشت. بیشتر آنها دور از دید هستند، در پشت مزارع کشاورزی، در جنگل‌های استوایی و در حومه‌های سرسبز پنهان شده‌اند. اما آنها آنجا هستند و برای اکتشاف آماده هستند. منظره بونیتو تقریبا زنده است. حباب‌های آب، رودخانه‌های کریستالی را تشکیل می‌دهند، در غارها و فروچاله‌ها ناپدید می‌شوند و بر روی تاقچه‌ها و پرتگاه‌ها جاری می‌شوند تا آبشارهای دعوت‌کننده یکی پس از دیگری ایجاد شوند. مایو خود را بیاورید زیرا می‌خواهید در بیشتر این جاذبه‌ها خیس شوید.

اسنورکل در ریو

میمون‌های کاپوچین و زوزه‌کش از بالای درختان صدا می‌زنند و شما مسیری را دنبال می‌کنید که از میان جنگل به چشمه اصلی رودخانه منتهی می‌شود. در طول مسیر، راهنمای شما توضیح می‌دهد که چگونه سنگ آهک به عنوان یک فیلتر طبیعی عمل می‌کند و در نتیجه آب آنقدر شفاف می‌شود که ممکن است وسوسه شوید آن را بنوشید، اما این کار را نکنید وگرنه معده شما با یک شگفتی ناخوشایند مواجه خواهد شد. وارد رودخانه خنک و با طراوت شوید (یک لباس مرطوب برای تور یک ساعته شما را گرم نگه می‌دارد) لباس غواصی خود را بپوشید. وقتی نی‌های سبز در جریان خم می‌شوند و شاخه‌هایشان مانند تارهای بلند ابریشمی مو در پایین دست جاری می‌شوند، دنیای زیر آب جدیدی باز می‌شود. مدرسه‌ای از پیراپوتانگای نقره‌ای، شنا می‌کند و به دنبال میوه‌هایی است که از شاخه‌های آویزان افتاده است. تتراهای کوچکدورادوس‌های طلایی و خال‌دار سیاه، که به‌عنوان "پادشاه رودخانه" شناخته می‌شوند، کوتوله شده‌اند، در حالی که شما بی‌صدا همه چیز را در خود می‌گیرید.

راپل به یک غار عمیق و تاریک

Bonito بهترین راز برزیل برای ماجراجویی در طبیعت

برای کسانی که به دنبال یک ماجراجویی حماسی تمام روز هستند، نمی‌توانند کاری بهتر از راپل انجام دهند. مانند تمام جاذبه‌های طبیعی در بونیتو، تعداد بازدیدکنندگان در روز به شدت تنظیم شده است. این راهی برای محافظت از محیط زیست و ایجاد حس انحصاری است. همانطور که از دهانه‌ای باریک پایین می‌روید و از ارتفاع 236 فوتی حدود 22 طبقه به داخل غاری به اندازه یک زمین فوتبال پایین می‌آیید، با یک قایق شناور روبرو می‌شوید که در آن کلاه ایمنی و مهار خود را با اسنورکل و ماسک تعویض می‌کنید ( یا وسایل غواصی). روز را با تابش چراغ قوه زیر آب در آب کریستالی سپری می‌کنید تا سازنده‌های سنگ آهکی باشکوه را در اعماق زمین بررسی کنید. فقط به یاد داشته باشید که مقداری انرژی صرفه جویی کنید تا در پایان روز خود را به عقب بر گردانید.

Bonito بهترین راز برزیل برای ماجراجویی در طبیعت

با بیشتر جاذبه‌های طبیعی در مزرعه‌ها، فرهنگ گاوچران در بونیتو بسیار بزرگ است و اسب‌سواری بسیار جذاب است. در پارک بوم‌شناختی ریو فورموسو، برای یک سواری آرامش‌بخش در جنگل‌های ساحلی با یک اسب هماهنگ می‌شوید. وقتی به رودخانه رسیدید، برای شنا به داخل آب بپرید. بهتر است، زیپ لاین کاملا جدید را امتحان کنید. از آنجایی که با خیال راحت داخل رودخانه می‌افتید، نیازی به مهار نیست. اما قبل از رهاسازی، به خود اجازه دهید در تندروها آویزان شوید. قبل از اینکه جریان برق شما را به ساحل بازگرداند، یک ماساژ کمر رایگان دریافت خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید