بخش حضوری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۱ اردیبهشت بدون تمدید به کار خود پایان داده بود.

بسته شدن پرونده نمایشگاه کتاب تهران با پایان بخش مجازی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حیات خود را از آبان ماه سال ۱۳۶۶ در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز کرد و تا ۳۲ سال به صورت حضوری در محل نمایشگاه های بین‌المللی تهران، مصلای امام (ره) و شهر آفتاب برگزار شد، برگزاری این رویداد با شیوع ویروس کرونا دو سال به تعویق افتاد و سال های ۹۸ و ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی مانع برگزاری آن شد.

متولیان فرهنگی کشور با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نیازهای مخاطبان در این دو سال اقدام به برگزاری نمایشگاه مجازی کردند که با بازخوردهای مثبت و دستاوردهای ارزشمندی مواجه بود.

تجربه دوسال برگزاری نمایشگاه مجازی باعث شد با کاهش شیوع ویروس کرونا و بازگشت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی به جامعه و مهیاشدن شرایط برای برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی اردیبهشتی هر ساله، در تصمیم گیری برگزاری سی و سومین دوره این رویداد عدم منعیت برگزاری همزمان مجازی نیز مد نظر قرار گرفته و دور از ذهن نباشد.

این مساله نهایتا باعث شد سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای نخستین بار به صورت همزمان حضوری و مجازی برای ایجاد فرصت برابر پیش روی کتاب دوستانی که به هر دلیلی شرایط حضور در قالب فیزیکی را ندارند، با حضور ۱۸۰۰ ناشر داخلی و ۱۸۷ ناشر خارجی از بیش از ۳۰ کشور جهان در بخش حضوری و ۱۱۰ ناشر در بخش مجازی ۲۱ اردیبهشت ماه کار خود را در مصلای امام (ره) آغاز کند.

این نمایشگاه تا ۳۱ اردیبهشت با فعالیت ۱۸۸۷ ناشر بخش فیزیکی میزبان علاقمندان از سراسر ایران بود که با توجه به تعویق دو ساله، با استقبال و فروش موجهی همراه بود. به طوریکه علی رمضانی قائم مقام این دوره نمایشگاه که هر روز در نشست خبری، آمار فروش و دیگر اخبار این رویداد را رسانه ای می کرد از فروش حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب در دو بخش فیزیکی و مجازی تا پایان دهمین روز این نمایشگاه خبر داد. 

در نهایت بخش حضوری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۱ اردیبهشت بدون تمدید به کار خود پایان داد و فعالیت در بخش مجازی به دلیل استقبال بیشتر از این بخش تا دو روز یعنی ساعت ۲۴ دوم خرداد تمدید و اعلام شد همه ۲۸۰۰ ناشر می توانند طی این دو روز در قالب نمایشگاه مجازی فروش آنلاین کتاب داشته باشند.

تا اینکه با پایان مهلت مقرر قانونی امشب زمان فعالیت ناشران بخش مجازی نیز به پایان رسید و به این ترتیب پرونده سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با فراز و فرودهای ۱۳ روزه این دوره بسته شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید