این اولین سفر محمد بن سلمان به خارج از منطقه از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول است.

سفر قریب‌الوقوع بن سلمان به ترکیه، اردن و مصر

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: منابع عربستانی اعلام کردند: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قصد دارد به زودی به ترکیه، قبرس، یونان، اردن و مصر سفر کرده و درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با مقامات این کشورها بحث و گفتگو کند. همچنین قصد دارد توافق‌نامه‌هایی را در زمینه‌های انرژی و تجارت امضا کند.

این اولین سفر محمد بن سلمان به خارج از منطقه از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول است. وی قبلا در نشست گروه ۲۰ در ژاپن در سال ۲۰۱۹ حضور یافت.

این منابع اعلام کردند که احتمالا این سفر اوایل ژوئن انجام شود.

یک مسئول ترکیه‌ای عالیرتبه اعلام کرد که محمد بن سلمان دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را برای سفر به این کشور پذیرفته است و دو طرف مشغول چیدن مقدمات آن هستند.

این مسئول گفت: موضوعاتی که درباره آن گفتگو خواهد شد تجارت دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و توافق احتمالی برای معامله ارز و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و انرژی است.

آخرین سفر محمد بن سلمان به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سال میلادی گذشته بود.

سفر وی درحالی صورت می‌گیرد که واشنگتن برای کاهش تنش با ریاض تلاش می‌کند. روابط آمریکا و عربستان در دوره جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل قتل خاشقجی و جنگ یمن و تلاش‌ها برای احیای برجام دچار تنش شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید