محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خاصه آحاد ملت شریف ایران است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را به انجام خواهند رساند.

ترور شهید صیاد خدایی عمق عصبانیت دشمنان ایران از سپاه را نشان داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه (۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی، محمد باقر قالیباف در سخنرانی ابتدای جلسه شهادت شهید حسن صیاد خدایی به دست عوامل تروریستی استکبار جهانی  را به ملت ایران و خانواده این شهید عزیز تبریک و تسلیت گفت.

وی ادامه داد: این ترور بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان ملت ایران از سپاه پاسداران را نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مرز و بوم تامین کردند، تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خاصه آحاد ملت شریف ایران است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را به انجام خواهند رساند.

قالیباف همچنین جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه دلخراش ریزش ساختمان در حال احداث در شهر آبادان را به مردم شجاع و شرایط شهر آبادان و خانواده های ایشان تسلیت گفت و اظهار داشت: برای مصدومان این حادثه شفای عاجل و کامل از خداوند متعال مسئلت دارم. دستگاه‌های مربوطه ضمن رسیدگی فوری به مصدومان، بررسی دقیق علل این حادثه را در دستور کار قرار دهند و با مسببین این حادثه دلخراش در هر سطحی برخورد سریع و قاطع صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین به کمیسیون عمران مجلس ماموریت داد، موضوع را با کمک نمایندگان آبادان بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

هیچ بن‌بستی مانع فتح خرمشهرهای پیش روی این ملت نخواهد بود

قالیباف فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: جوانانی از جنس شجاعت و غیرت از جان شیرین خود گذشتند تا در تاریخ ثبت شود که هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر اراده فولادین ملت سرافراز ایران اسلامی را ندارد و به فضل خدا هیچ بن‌بستی مانع فتح خرمشهرهای پیش روی این ملت نخواهد بود.

وی ادامه داد: آزادسازی خرمشهر بار دیگر به ما ثابت کرد که اگر خدا باوری و مردم باوری با یکدیگر جمع شوند، موفقیت حتمی است. سنت‌های الهی به دست خود مردم محاصره‌ها را می‌شکند و مومنان را بر کافران پیروز می‌گرداند. آزادسازی خرمشهر نشان داد که چگونه با عزل بنی صدر و مشارکت مردم در عملیات‌ها و امدادهای الهی، کاری که در محاسبات مادی ناممکن محسوب می‌شد، ممکن شد و دشمنان تا دندان مسلح و مورد حمایت قدرت‌های جهانی از اراده و باور رزمندگان مومن شکست خوردند.

قالیباف آزادسازی خرمشهر صرفا یک حادثه تاریخی ندانست و اظهار کرد: خرمشهر برای تمام انقلابیون یک درس بود که اگر مردم به میدان بیایند و کار را به دست بگیرند و به سنت‌های الهی تکیه کنند، مشکلات حل خواهد شد.

باید اقتصاد و معیشت مردم را از محاصره بروکراسی اداری کهنه آزاد شود 

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر روزی محاصره خرمشهر به یاری خدا و دست جوانان موقعیت شناس، فداکار و آگاه این مرز و بوم شکست، امروز نیز باید اقتصاد و معیشت مردم را از محاصره بروکراسی اداری کهنه و بی رمغ، رانت بازی و انحصار، حلقه‌های بسته تصمیم گیری، عدم شفافیت ساز و کارها، دلالی‌های سازمان یافته و امضاهای طلایی آزاد کنیم و در این  مسیر  همچون آزادسازی خرمشهر باید راه را برای نقش آفرینی جوانان مومن، آگاه، موقعیت شناس و با استعداد باز کرد.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا رانت بازی در صدور مجوزهای کسب و کار را تعطیل کند، صنایع انحصارگرا را متحوا سازد، شفافیت را از خود آغاز کند و به سایر دستگاه‌ها تسری دهد و ریل‌گذاری لازم برای جهش تولید دانش بنیان و تحول نظام بانکی را رقم بزند تا ریل گذاری لازم برای تحول نظام اقتصادی کشور عملیاتی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در چارچوب وظایف مجلس کمک کنیم تا خرمشهر اقتصاد از محاصره مشکلات آزاد شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید