آبله میمون، یک بیماری ویروسی نادر است که قبلاً در بخش‌هایی از آفریقا یافت می‌شد، اما اکنون در حداقل ۱۰ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده است.

۱۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در اروپا تایید شد / سازمان جهانی بهداشت جلسه اضطراری تشکیل داد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه یک جلسه اضطراری پیرامون شیوع اخیر آبله میمون پس از تأیید یا مشکوک شدن بیش از ۱۰۰ مورد در اروپا برگزار کرد.

پس از تأیید یا مشکوک شدن بیش از ۱۰۰ مورد در اروپا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه یک جلسه اضطراری برای بحث در مورد شیوع اخیر آبله میمون، که یک عفونت ویروسی رایج در غرب و مرکز آفریقا به شمار می‌آید، برگزار کرد.

سازمان جهانی بهداشت با تایید ۱۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در اروپا، جلسه اضطراری تشکیل داد/ آنچه تاکنون می‌دانیم

جلسه کمیته WHO جهت بحث در رابطه با «ویروس مانکی بی، ساماندهی گروه مشاوره راهبردی و فنی در راستای مقابله با خطرات عفونی و پتانسیل همه‌گیری این بیماری» تشکیل شد. ضمن اینکه در این جلسه اشاره شد که خطرات این بیماری عفونی می‌تواند تهدیدی برای سلامت جهانی باشد.

آبله میمون، یک بیماری ویروسی نادر است که قبلاً در بخش‌هایی از آفریقا یافت می‌شد، اما اکنون در حداقل ۱۰ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی شیوع پیدا کرده است. این شیوع یکی از مهمترین اپیدمی‌ها در اروپا است. علائم ویروس آبله میمون، شبیه بیماری آبله است که در سال ۱۹۸۰ ریشه‌کن شدن آن تأیید شد.

سازمان جهانی بهداشت با تایید ۱۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در اروپا، جلسه اضطراری تشکیل داد/ آنچه تاکنون می‌دانیم

بخشی از بافت پوست، که از ضایعه روی پوست میمونی که به ویروس آبله میمون آلوده شده بود، برداشت شده است؛ با بزرگنمایی ۵۰ برابر در روز چهارم. (عکس: رویترز)

منبع: indiatoday / مترجم: الهه جعفرزاده

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید