رئیس پلیس فتا از دستگیری خانمی جوان خبر داد که با ایجاد یک کانال تلگرامی و به بهانه فروش رو تختی زیر قیمت بازار اقدام به کلاهبرداری از 300 نفر شهروند کرده بود.

کلاهبرداری زن جوان از 300 نفر به بهانه فروش روتختی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: چند شهروند شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند با مشاهده آگهی فروش روتختی‌های ارزان قیمت در یک کانال تلگرام مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شکات بیان داشتند که در یک کانال تلگرامی به عنوان ارزان سرا، یک آگهی تحت عنوان "فروش روتخنی به قیمت کارخانه" برخورد کرده‌اند و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ 100 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت و ارسال محصول از ما اخذ و پس از دریافت وجه دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی ما نبود.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی جوان بود را در یکی از محله‌های شهرستان شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان ینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی از 300 نفر شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

سرهنگ "سلیمانی" از هموطنان خواست در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید