پس از آنکه بایدن مدعی مداخله نظامی در تایوان شد، مقامات کاخ سفید تلاش کردند تا حرف رئیس جمهور آمریکا را اصلاح کنند.

عقب نشینی آمریکا از ادعای مداخله نظامی در تایوان

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بلومبرگ، مقامات کاخ سفید در گردشی آشکار با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال تایوان غیرقابل تغییر باقی مانده، مدعی شدند: منظور بایدن این بوده است که آمریکا تجهیزات نظامی برای تایوان فراهم خواهد کرد و نه آنکه در صورت حمله چین، نیرو برای دفاع به این جزیره بفرستد.

همچنین طبق اعلام این خبرگزاری، یکی از سخنگویان کاخ سفید در تلاش برای اصلاح اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس جمهور بر «سیاست چین واحد» تأکید کرده و اظهارات وی مرتبط با «قانون روابط تایوان» بوده است که طبق آن [آمریکا]برای تایوان ابزار نظامی برای دفاع از خود فراهم خواهد کرد.

اشاره این سخنگوی کاخ سفید به قانونی است که مصوبه ۹۶ امین دوره کنگره آمریکا بوده و بیان می‌دارد که سیاست آمریکا حفظ و ارتقای روابط تجاری، فرهنگی و دیگر اشکال روابط میان آمریکا و مردم تایوان، علاوه بر مردم حاضر در سرزمین چین است.
همچنین در بخشی از این مصوبه که در پایگاه کنگره آمریکا موجود است، بر ارائه تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان تأکید شده است.

در این مصوبه کنگره همچنین ادعا شده است: برای پیشبرد اصل حفظ صلح و ثبات در منطقه غربی اقیانوس آرام، آمریکا باید کالاها و خدمات دفاعی را به مقدار لازم در اختیار تایوان قرار دهد تا تایوان بتواند ظرفیت دفاع از خود را به میزان کافی حفظ کند.

پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در توکیو گفته بود ارتش آمریکا در هر حمله‌ای از سوی چین، برای دفاع از تایوان مداخله نظامی خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید