در این اجلاس، کشورهای شرکت‌کننده در نشست‌های جمعی و دوجانبه به بررسی راه‌های ارتقا بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای می‌پردازند.

نشست معاونان وزرای خارجه کشورهای عضو اکو برگزار شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نشست دو روزه معاونان وزیران امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در تهران برگزار شد.

در این اجلاس، کشورهای شرکت کننده در نشست‌های جمعی و دوجانبه به بررسی راه‌های ارتقا بیشتر همکاری‌های منطقه ای می‌پردازند.

موضوعات مهمی همچون آزادسازی‌های بیشتر تجاری مابین کشورهای عضو، تقویت ترانزیت و حمل و نقل درون منطقه ای و پیگیری اجرای موثر توافقات نشست سران اکو در عشق آباد از جمله دستورکارهای مهم این نشست است.

شرکت کنندگان همچنین در مورد راه‌های تامین مالی پروژه های بزرگ منطقه ای تبادل نظر خواهند کرد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن شرکت در نشست اکو و نیز انجام ملاقات‌های دوجانبه با همتایان خود در حاشیه این نشست، برنامه هایِ دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران در بسط روابط و همگرایی اقتصادی با کشورهای عضو از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در نشست سران اکو را مطرح و پی گیری می کند.

کشورهای ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ایران، افغانستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان و تاجیکستان اعضای اکو را تشکیل می دهند.

هفت کشور از ده کشور عضو اکو محصور در خشکی می باشند و برای دسترسی به بازارهای جهانی به سایر کشورها و مسیرهای ترانزیتی متکی هستند.

منطقه اکو با هشت میلیون کیلومتر مربع مساحت و نیم میلیارد جمعیت، یکی از مناطق مهم و تاثیرگذار در ترانزیت بین المللی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید