میکولا سولسکی، وزیر سیاست کشاورزی و مواد غذایی اوکراین در گفتگویی اعلام کرد: جامعه جهانی باید امسال برای افزایش قیمت گندم به ۷۰۰ دلار به ازای هر تن آماده شود که نسبت قیمت کنونی ۴۳۰ دلار ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

برای افزایش قیمت گندم آماده شوید؛ هر تن ۷۰۰ دلار!

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، حمله روسیه به اوکراین تهدیدی برای قطع برخی از محموله‌های بین‌المللی گندم است، کمبودها و افزایش قیمت یک محصول حیاتی در شرایطی رخ می دهد که اختلالات زنجیره تامین باعث افزایش هزینه‌های مواد غذایی شده است.

روسیه و اوکراین با هم نزدیک به یک چهارم گندم جهان را تولید می کنند و میلیاردها نفر را به شکل نان، ماکارونی و غذاهای بسته بندی شده تغذیه می کنند. این کشورها همچنین تامین کنندگان کلیدی جو، روغن تخمه آفتابگردان و ذرت و سایر محصولات هستند.

میکولا سولسکی، وزیر سیاست کشاورزی و مواد غذایی اوکراین در گفتگویی اعلام کرد: جامعه جهانی باید امسال برای افزایش قیمت گندم به ۷۰۰ دلار به ازای هر تن آماده شود که نسبت قیمت کنونی ۴۳۰ دلار ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

سولسکی افزود: آیا ما آماده هستیم قیمت های ۵۰۰ دلار، ۶۰۰ دلار یا ۷۰۰ دلار را بپردازیم؟ این وضعیت برای کشورهای آسیایی و آفریقایی که بیشتر گندم خود را از اوکراین وارد می کنند، بحرانی است.

وی همچنین هشدار داد: برداشت محصول امسال اوکراین احتمالا بسیار کمتر از سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

این مقام اوکراینی توضیح داد: امسال، انتظار داریم نسبت به برداشت سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته باشیم، کشت زمستان بعدی نیز در معرض خطر قرار دارد.

آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: جامعه جهانی قادر نخواهد بود که بحران مواد غذایی را بدون غلات روسیه و اوکراین و کود بلاروس حل کند.

وی افزود: محصولات و کودهای روسی باید دسترسی کامل و بدون محدودیتی به بازارهای جهانی داشته باشند.

اوایل ماه جاری میلادی وی هشدار داد: یک پنجم مردم جهان به دلیل شرایط کنونی بازار غلات در خطر فقر و گرسنگی هستند.

نگرانی در مورد غلات از ماه فوریه که درگیری نظامی روسیه و اوکراین شروع شد، افزایش یافته است؛ شرکت های کشتی رانی از بنادر روسیه و اوکراین در دریای سیاه که برای انتقال غلات استفاده می شد، دوری می کنند.

تحریم های غرب سبب شده است تا بازارهای جهانی به محصولات زراعی و کود شیمیایی روسیه و بلاروس دسترسی نداشته باشند، با رشد قیمت غلات در جهان، تامین کنندگان بزرگ نظیر روسیه، قزاقستان و هند، صادرات خود را به صورت موقت برای حمایت از بازارهای داخلی شان متوقف کرده اند.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید