وزارت دفاع روسیه از انفجار یک انبار بزرگ مهمات ارتش اوکراین در منطقه دونباس توسط نیروی هوایی این کشور خبر داد.

یک انبار بزرگ مهمات اوکراین در دونباس از سوی روسیه منفجر شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه یکشنبه شب گفت که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه تقریبا یک هزار فروند پهپاد اوکراینی منهدم شده است. 

وی توضیح داد: در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی، نیروهای مسلح روسیه ۱۷۴ فروند هواپیما، ۱۲۵ فروند بالگرد، ۹۷۷ فروند پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳ هزار و ۱۹۸ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۴۰۸ سامانه چندگانه پرتاب راکت، یک هزار و ۶۲۲ توپخانه صحرایی و خمپاره و همچنین ۳ هزار و ۷۷ خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده‌اند. 

کوناشنکوف افزود که نیروی هوایی روسیه در شبانه روز گذشته، ۲۶ مرکز نیرو و تجهیزات نظامی اوکراین و سه مرکز کنترل و یک انبار بزرگ مهمات را هدف قرار داده است. 

وی تصریح کرد که موشک‌های دقیق روسیه به ۱۳ مرکز نیرو و تجهیزات نظامی دیگر اصابت کرده و چهار انبار مهمات را منهدم کردند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

رئیس جمهور روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید