در چند هفته گذشته بریتانیا ۹ مورد آبله میمون را شناسایی کرده است. تنها یک بیمار به تازگی -- به نیجریه سفر کرده بود که در آن یک سویه از ویروس میمون آبله شده است به طور معمول دیده می‌شود، در حالی که باقی مانده بیماران بریتانیایی که سفری انجام نداده‌اند ممکن است عفونت را از طریق انتقال جامعه گرفته باشند. سه بیمار از یک خانوار گزارش شده‌اند.

جهان در وحشت یک پاندمی جدید / آلوده شدن یک مرد دیگر در ماساچوست به آبله میمون

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: این پرونده که اولین مورد در آمریکا در سال جاری است، خوشه‌های غیرمعمول کشف شده در اروپا و کانادا را دنبال می‌کند.Top of FormBottom of Form

وزارت بهداشت عمومی ماساچوست روز چهارشنبه گزارش داد مردی که به کانادا سفر کرده بود، با ویروس آبله میمون که یک بیماری نادر و بالقوه کشنده است، تشخیص داده شده است.

این اولین گزارش از آبله میمون در سال جاری در ایالات متحده است. مقامات در تگزاس و مریلند هر سال یک مورد را ثبت کرده‌اند. اما پرونده جدید به دنبال یک سری خوشه‌های غیرمعمول در کشورهای دیگر است که شروع به زنگ زدن مسئولان بهداشت عمومی کرده‌اند.

در چند هفته گذشته بریتانیا ۹ مورد آبله میمون را شناسایی کرده است. تنها یک بیمار به تازگی -- به نیجریه سفر کرده بود که در آن یک سویه از ویروس میمون آبله شده است به طور معمول دیده می‌شود، در حالی که باقی مانده بیماران بریتانیایی که سفری انجام نداده‌اند ممکن است عفونت را از طریق انتقال جامعه گرفته باشند. سه بیمار از یک خانوار گزارش شده‌اند.

اسپانیا ۲۳ مورد مشکوک دارد. پرتغال پنج مورد را تائید کرده است و در حال تحقیق در باره ۱۵ مورد دیگر است. به گفته یک متخصص بیماری عفونی که با این تلاش آشنا بود اما اجازه بحث علنی در این باره را نداشت، اعلام کرده است که مقامات بهداشتی کانادا دست کم ۱۵ مورد احتمالی را در مونترال بررسی می‌کنند.

دکتر تام اینگلزبی، مدیر مرکز امنیت سلامت جانز هاپکینز در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ می‌گوید: "این واقعیت که در بریتانیا در خوشه‌های متعدد غیر مرتبط به علاوه اسپانیا به علاوه پرتغال است، جای تعجب دارد."

آبله میمون نسخه خوش خیم‌تری از ویروس آبله است و می‌تواند با یک داروی ضد ویروسی که برای آبله توسعه یافته است، درمان شود. اما بر خلاف سرخک، کاوید یا آنفلوانزا، آبله میمون به طور معمول باعث شیوع بزرگ نمی‌شود.

دکتر اینگلزبی گفت: پزشکان باید از علائم آگاه شوند تا به سرعت موارد جدید را تشخیص دهند.

عفونت آبله میمون با تب و درد بدن آغاز می‌شود. قابل تشخیص‌ترین ویژگی آن یک بثورات مشخصه است که با علائم قرمز مسطح شروع می‌شود، سپس پدیدار می‌شود و چرکی می‌شود.

چرک‌ها روی صورت، قفسه سینه و کف دست ظاهر می‌شوند که تا حدودی غیرمعمول است.

این ویروس در بخش هایی از آفریقای مرکزی و غربی بومی است و ممکن است از طریق نیش یا خراش از جوندگان و پستانداران کوچک پخش شود. به گزارش سازمان بهداشت جهانی، تماس با حیوانات زنده و مرده از طریق شکار و مصرف بازی وحشی یا گوشت از عوامل خطر شناخته شده است.

آمریکا شاهد شیوع آبله میمون در سال ۲۰۰۳ بود. اعتقاد بر این بود که همه ناشی از قرار گرفتن در معرض سگ‌های پرایری آلوده و حیوانات خانگی دیگر بوده‌اند.

این ویروس بین افراد پخش نمی‌شود اما می‌تواند از طریق مایعات بدن، اشیاء آلوده یا از طریق قطرات تنفسی توسط یک فرد آلوده گسترش یابد. موارد گزارش شده در بریتانیا و در کانادا بیشتر از جمله مردانی بودند که با مردان رابطه جنسی دارند.

دکتر سوزان هاپکینز، مشاور ارشد پزشکی آژانس امنیت سلامت بریتانیا هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: "این آخرین موارد به همراه گزارش‌هایی از پرونده‌ها در کشورهای سراسر اروپا، نگرانی‌های اولیه ما مبنی بر اینکه ممکن است در درون جوامع ما آبله میمون گسترش یابد را تأیید می‌کند.". "این شیوع نادر و غیر معمول است."

کارشناسان می‌گویند مردان جوامع باید مراقب بثورات جلدی یا آسیب بر روی هر بخشی از بدن خود به ویژه دستگاه تناسلی باشند.

این مقامات در بیانیه‌ای اعلام کردند مقامات بهداشتی در ماساچوست با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بیمار همکاری نزدیکی دارند تا افرادی را که ممکن است در حالی که او عفونی بود در تماس بوده باشند، شناسایی کنند.

مقامات می‌گویند این فرد در بیمارستان بستری و در وضعیت خوبی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید