ما نمی‌توانیم به دانشمندان دانشگاه فناوری کاوناس که راهی برای تبدیل میکروفیبرهای پرز مخوف موجود در خشک‌کن‌های لباس به انرژی ابداع کرده‌اند، فریاد نزنیم. اکنون این یک نوآوری است.

چقدر در مورد کاوناس در لیتوانی می‌دانید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: دومین شهر بزرگ لیتوانی به طرز لذت بخشی غیرقابل دسته بندی است و سرشار از انرژی است که به مکان‌هایی که دائما در حال تغییر هستند می‌چسبد. در اینجا، ساختمان‌های آرت دکو با سازه‌های مدرنیستی بالا، غوغا می‌کنند. هنر خیابانی دیوارهایی را که صدها سال سابقه را به خود دیده‌اند، نشان می‌دهد و گالری‌های بروتالیستی آثار کلاسیک روبنس و رودن را به نمایش می‌گذارند.

کاوناس مکانی است مملو از پیشنهادات فرهنگی متنوع و غیرعادی، از موزه شیطان که در آن بیش از ۳۰۰۰ مجسمه، آثار هنری و مجسمه‌های اختصاص داده شده به ارباب تاریکی را می‌بینید تا موزه نابینایان که در اعماق دخمه‌ها قرار دارد. کلیسای سنت مایکل فرشته، جایی که افراد بینا می‌توانند یک ساعت را در کفش فردی که بینایی خود را از دست داده است، تجربه کنند.

با نامگذاری کاوناس به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۲۲، جذابیت پر زرق و برق شهر بیشتر شده است. برنامه‌هایی برای بیش از هزار رویداد در سال آینده، از اینستالیشن‌های هنری تعاملی گرفته تا جشنواره‌ها و کنسرت‌ها، در نظر گرفته شده است. شاید جالب‌ترین آنها "جانور اسطوره‌ای کاوناسگ باشد، هدف شهر برای خلق یک اسطوره کاملا جدید درباره خود و "دفتر حافظه" پروژه‌ای که برای بیدار کردن خاطره چندفرهنگی شهر کاوناس طراحی شده است، جایی که ساکنان اقوام و مذاهب مختلف خود را به اشتراک خواهند گذاشت. داستان به عنوان منبع الهام برای اجراها، نمایشگاه‌ها و آثار موسیقی.

تالاب کاوناس بزرگترین دریاچه مصنوعی زمین است و زمانی که پارک منطقه‌ای اطراف آن در سال ۱۹۹۲ ایجاد شد، نعمتی برای تنوع زیستی بود. ما همیشه قدردانی از اقتصادهای دایره‌ای را نیز دوست داریم که روش انسانی ما برای سرنخ گرفتن از روش‌های بدون زباله طبیعت است. بنابراین بیایید این واقعیت را ستایش کنیم که مد آهسته در اینجا در دومین شهر بزرگ لیتوانی که خانه شلوار جین و کیف‌های دستی است، مورد احترام است. ما نمی‌توانیم به دانشمندان دانشگاه فناوری کاوناس که راهی برای تبدیل میکروفیبرهای پرز مخوف موجود در خشک‌کن‌های لباس به انرژی ابداع کرده‌اند، فریاد نزنیم. اکنون این یک نوآوری است.

بهترین محل اقامت در کاوناس، لیتوانی فضای کوچکی است که توسط جنگل دوست‌داشتنی لیتوانی احاطه شده است، با سوزاندن چوب گرم می‌شود و به طور جادویی خارج از شبکه است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید