به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه تهران به دنبال افزایش حدود دو برابری نرخ شیر و شکر افزایش یافت.

 بستنی از سبد خرید مردم حذف شد / افزایش ۴۵ درصدی قیمت بستنی

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، حدود ۱۰ روز پیش بود که دولت مجوز افزایش نرخ لبنیات را صادر کرد. در حالی که مسئولان بارها اعلام کردند قرار نیست هیچ محصول دیگری گران شود، روز گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان آبمیوه و بستنی از شروع افزایش قیمت بستنی و آبمیوه از ابتدای ماه جاری خبر داد.

علاوه بر بالارفتن نرخ شیر که ماده اولیه تهیه بستنی به حساب می‌آید، شکر نیز دیگر ماده اصلی بستنی طی دو سال اخیر همواره در فهرست متورم‌ترین کالاها قرار داشت. آبمیوه هم دیگر نوشیدنی محبوب ایرانی‌ها از گزند گرانی‌ها مصون نماند و از امروز رشد ۲۵ درصدی قیمت را تجربه کرد.

گرچه این محصولات جزو کالاهای اساسی به شمار نمی‌روند، اما همین افزایش قیمت ۲۵ درصدی آن‌ها کافی است تا بعضی مردم ناچار شوند برای دورهمی‌های خود به یک چای بسنده کنند. از مدت‌ها پیش نیز به دنبال افزایش قیمت کالاهای اساسی ازجمله برنج، گوشت، مرغ، شکر و … همین نیازهای ثانویه از فهرست خرید مردم حذف شدند.

افزایش ۴۵ درصدی قیمت بستنی

درباره افزایش قیمت بستنی و آبمیوه روز گذشته رئیس اتحادیه مربوطه به ایلنا اعلام کرد: از ابتدای خرداد، بستنی و آبمیوه افزایش قیمت ۲۵ درصدی خواهند داشت.

اسکندر آزموده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این خبر افزود: مواد اولیه مثل شیر و شکر حدود دو برابر افزایش قیمت داشت. برای مثال قیمت شیر از ۶۰۰۰ تومان به ۱۲ هزارتومان رسید.

او درباره افزایش قیمت مواد اولیه این صنف توضیح داد: افزایش دو برابری مواد اولیه بیشتر از ۲۵ درصد در این صنف تاثیر داشت. اما اگر بیش از این افزایش قیمت داشته باشیم، دیگر از سوی مردم خریداری نمی‌شود. باید توجه داشت که بستنی یک کالای تفننی است و مثل برنج و نان نیاز اساسی مردم محسوب نمی‌شود. در نتیجه در صورت گرانی مردم آن را نمی‌خرند. به همین دلیل به افزایش قیمت ۲۵ درصدی این محصول اکتفا کردیم.

آزموده در پایان یادآور شد: اتحادیه بستنی و آبمیوه شب عید ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت که بعد از آن کل کالاها دو برابر شد. دوباره در کل اصناف وابسته مجبور به بالابردن نرخ به خصوص در محصول بستنی شدیم.

بر اساس این گزارش و طبق اعلام فعالان بازار، از ابتدای سال تا کنون قیمت بستنی ۴۵ درصد افزایش یافت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید