به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از زمان شروع عملیات نظامی این کشور در اوکراین، حدود هزار فروند پهپاد اوکراینی سرنگون شده‌اند.

روسیه ۱۱ فروند پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از ریانووستی نوشت: «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه تعداد ۱۱ فروند پهپاد اوکراینی را در منطقه «خرسون» رهگیری و منهدم کرده است.

کوناشنکوف همچنین افزود که علاوه بر این، دو راکت شلیک شده از سامانه پرتاب چندگانه راکت «اسمرچ» نیز در منطقه «خارکیف» رهگیری و نابود شدند.

وی با اشاره به این مسئله که روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین حدود یک هزار پهپاد اوکراینی را منهدم کرده است، ادامه داد: از زمان آغاز عملیات نظامی، در مجموع تعداد ۱۷۴ فروند هواپیما، ۱۲۵ فروند بالگرد، ۹۷۷ فروند پهپاد، ۳۱۷ سامانه موشک ضدهوایی، ۱۹۸ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۴۰۸ پرتابگر چندگانه راکت منهدم شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود که نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش روسیه ۴۱ مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی، ۷۶ واحد توپخانه و خمپاره شامل ۳ سامانه خمپاره انداز «گراد» را منهدم کردند.

کوناشنکوف در پایان افزود که جنگنده های روسی سه پست فرماندهی و ۲۶ منطقه تجمع نیروها و انبار مهمات اوکراینی ها را هدف قرار دادند و بیش از ۲۱۰ ملی‌گرای اوکراینی را کشتند. همچنین ۳۸ واحد تجهیزات نظامی اوکراین نیز از کار افتاد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید