نیروهای اوکراینی که مجهز به آک ۴۷ هستند، امیدوارند مرز بلاروس مورد استفاده نیروهای متجاوز قرار نگیرد.

آمادگی نیروهای اوکراین برای مقابله با حمله احتمالی از مرز بلاروس

نیروهای اوکراینی با ایجاد خطوط جدید دفاعی در امتداد مرز شمالی این کشور با بلاروس، برای حمله احتمالی دیگری از این مرز آماده می شوند.

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از گاردین نوشت: نیروهای روسی در ماه فوریه (بهمن – اسفند ۱۴۰۰) از طریق مرز بلاروس به اوکراین حمله کردند زمانی که قصد داشتند کی یف (پایتخت) را تصاحب کنند.

۱۰ می (۲۰ اردیبهشت)، «ویکتور گولویچ» فرمانده ارتش بلاروس از استقرار نیروهای ویژه بلاروسی و تجهیزات در پاسخ به آنچه تهدید جنوبی از اوکراین و ناتو نامید، خبر داد.

بلاروس از اوایل ماه می (اردیبهشت)، رزمایش های نظامی را در مرز خود با اوکراین انجام داده است.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس نزدیکترین متحد روسیه در تهاجم به اوکراین بوده است.

لوکاشنکو هفته گذشته از ائتلاف نظامی به رهبری روسیه تحت عنوان سازمان پیمان امنیت جمعی خواست در ارتباط با مساله اوکراین متحد عمل کند. وی همچنین غرب را به طولانی کردن جنگ اوکراین متهم کرد.

گاردین گزارش داد که در جنگل های امتداد مرز بلاروس، یک واحد دفاع ارضی اوکراین متشکل از جنگجویان از رده های مختلف سنی، شبکه ای از سنگرها و مواضع ایجاد شده از آغاز حمله به اوکراین را اداره می کند.

تا قبل از فوریه، در بیشتر مرز اوکراین با بلاروس، ایست های بازرسی کوچکی برپا شده بود که تانک های روسی به راحتی از میان آن عبور می کرد.

دو روز پس از آغاز تهاجم، اوکراین همه گذرگاه های مرزی اش با بلاروس و روسیه را بست.

وزارت دفاع انگلیس در تحلیل خود در مورد تهدید بلاروس اعلام کرد که حضور نیروهای بلاروسی در این مرز اجازه نمی دهد که اوکراین عملیات حمایتی در جبهه دونباس را پیش برد.

نیروهای اوکراینی که مجهز به آک ۴۷ هستند، امیدوارند مرز بلاروس مورد استفاده نیروهای متجاوز قرار نگیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

رئیس جمهور روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید