به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، آمریکا قصدی برای اضافه کردن کره جنوبی به گروه چهارجانبه امنیتی کواد که بسیاری آن را مشارکتی برای مقابله با چین تلقی می‌کنند، ندارد.

پیوستن کره جنوبی به گروه چهارجانبه کواد منتفی است

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: این مقام آمریکایی در حالی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را در سفر سه روزه اش به سئول همراهی می کرد، به این نکته اشاره داشت.

بایدن قرار است در ادامه این سفر به توکیو برود و در اجلاس مذاکرات امنیتی چهار جانبه (کواد) که روز سه شنبه برگزار می شود، شرکت کند. کواد متشکل از آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن است.

بایدن روز شنبه مذاکراتی با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی انجام داد که در جریان آن، دو طرف دیدگاه مشترکی برای یک ائتلاف راهبردی جامعه جهانی بین دو طرف ارائه دادند.

واشنگتن در حال حاضر قصد ندارد گروه کواد را با افزودن اعضای جدیدی چون کره جنوبی گسترش دهد.

در همین حال، یک مقام آمریکایی دیگر به خبرنگاران گفت: تصور می کنم که ما باید این مساله را بپذیریم که کواد همچنان در حال گسترش است و از اینرو ما بدنبال راه هایی هستیم که بتوانیم آنچه را تاکنون انجام داده ایم، تقویت کنیم و تحکیم بخشیم.

رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان مبارزات انتخاباتی اش متعهد شد در کارگروه های متنوع کواد همچون کارگروه های مربوط به تغییرات اقلیمی و فناوری شرکت کند تا به تدریج همکاری کشورش با این گروه را گسترش دهد.

در نشستی که مارس سال گذشته با حضور اعضای گروه چهار جانبه (کوآد) متشکل از آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن به صورت مجازی برگزار شد، طرف های شرکت کننده در زمینه تشکیل کارگروهی برای تقویت تولید و تهیه واکسن توافق کردند و از آن زمان تاکنون همکاری هایی را در این زمینه تحکیم بخشیدند.

بعلاوه، رهبران مزبور قصد دارند برنامه هایی را در جهت افزایش سطح همکاری در زمینه شبکه های ارتباطاتی ایمن ۵G به عنوان مانعی در برابر چین که کنترل زیرساخت های حیاتی را در اختیار می گیرد، اعلام کنند.

برخی کشورها نگرانند که حضور غالب چین در بازار، به سرقت اطلاعات از پکن منجر و موجب مختل شدن زندگی اجتماعی و اقتصادی در منطقه هند – اقیانوسیه شود.

حضور چین در صنعت ارتباطات رو به افزایش است و شرکت هوآوی که یکی از غول های ارتباطات در سطح جهانی می باشد، از پیشگامان فناوری ۵G است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید