۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 55358999

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا امروز و در پایان سفرش در کره جنوبی عازم ژاپن خواهد شد.

بایدن امروز راهی ژاپن می‌شود

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -یکشنبه- با هدف تقویت نقش رهبری ایالات متحده در قاره آسیا در مقابله با نفوذ فزاینده چین از یک سو و کره شمالی از سوی دیگر به ژاپن دومین ایستگاه سفر آسیایی خود می‌رود. 

بایدن امروز کره جنوبی را ترک خواهد کرد. وی در سئول سلسله جلسه‌هایی را با «سوک یول»، همتای کره‌ای خود داشت و در مورد موضوعات متعددی از جمله گسترش رزمایش های نظامی مشترک برای مقابله با قدرت‌نمایی «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی گفت‌وگو کرد.

در حالی که مقام‌های دو کشور آمریکا و کره جنوبی هشدار دادند که کره شمالی ممکن است با انجام آزمایش هسته‌ای همزمان با سفر بایدن به منطقه، سطح تنش را افزایش دهد، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دو متحد باید روابط را عمیق‌تر کنند.

بایدن پیش از ترک کره جنوبی با رئیس شرکت هیوندای دیدار خواهد کرد تا تصمیم این غول خودروسازی برای سرمایه‌گذاری به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در کارخانه خودروهای الکتریکی در ایالت «جورجیا» آمریکا را جشن بگیرد.

او همچنین در کنار یون با سربازان آمریکایی و کره جنوبی نیز ملاقات خواهد کرد. 

بایدن در ژاپن نیز قرار است فردا پیش از نشست سران ائتلاف چهارگانه (استرالیا، هند، ژاپن و ایالات متحده) با «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر و «ناروهیتو» امپراتور این کشور دیدار کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید