وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با حقوق خردادماه به حساب آنها پرداخت خواهد شد.

سورپرایز بازنشسته ها | افزایش حقوق بازنشستگان با حقوق خردادماه

به گزارش سلام نو، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با حقوق خردادماه به حساب آنها پرداخت خواهد شد.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: این افزایش حقوق بعد از تصویب اطلاع‌رسانی شده و همزمان با حقوق خردادماه به حساب بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

او در مورد افراد جا مانده و مستحق دریافت یارانه تصریح کرد: افراد جا مانده از سال‌های گذشته که یارانه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌شد، با مراجعه به وب‌سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام داده و در صورت تأیید نهایی یارانه اردیبهشت و خرداد را دریافت کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروهی از خانوارها نیز که قبلاً یارانه دریافت می‌کردند و در این مرحله جز دهک دهم محسوب شده‌اند، با دستور رئیس جمهور به مدت یک ماه پرداختی یارانه آن‌ها انجام شده تا بعد از بررسی امکان برداشت فراهم آید.

عبدالملکی افزود: یک ماه فرصت بررسی و اعلام نتایج را به ما داده‌اند تا بعد از بررسی نهایی و اعلام وضعیت افراد معترض، امکان برداشت مبلغ اردیبهشت به این افراد داده خواهد شد.

او می‌گوید:سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و معاونان و رؤسای سازمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل سفر کرده و بازدیدهایی را از شهرهای مختلف انجام دادند.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، مقرر شد تا در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های اقتصادی و توسعه کارآفرینی نیز عملیاتی شود.

وی از تکمیل طرح دامداری مصوب با همراهی شستا و سایر پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌آفرین خبر داد و اضافه کرد: با تأمین زمین قرار شد یک‌هزار واحد مسکن کارگری نیز در این استان احداث شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و توزیع ۲۰۰ بسته جهیزیه برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: در حوزه اشتغال نیز قرار شد در شهرستان‌های محروم به ازای جذب تسهیلات در نیمه اول، سهم بیشتری در اشتغال خانگی و مشاغل زود بازده پرداخت شود تا از محل این طرح‌ها اشتغال مولد ایجاد شود.

افزایش حقوق بازنشستگان در گرو امضای هیئت وزیران

حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی به حساب حقوق بگیران و مستمری بگیران این سازمان واریز شد اما خبری از افزایش حقوق نبود.

سازمان تامین اجتماعی ۲۰ اردیبهشت از آغاز پرداخت حقوق اردیبهشت بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا خبر داد.

 این پرداخت تا ۲۷ اردیبهشت ادامه داشت؛ پس از اتمام واریزی‌ها، بازنشستگان از عدم اعمال افزایش حقوق در ۱۴۰۱ گله و اعلام کردند مبلغ حقوق آنها مانند سال قبل است.

بر اساس مصوبه ۷ اردیبهشت هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی امسال حقوق بازنشستگان این سازمان طبق ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی به اندازه‌ مصوبات شورای عالی کار و به علاوه متناسب‌سازی است و برای سطوح مختلف حقوق‌بگیر بازنشسته هم، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۰۰ هزار تومان تصویب شده است اما این مصوبه نیاز به تصویب هیئت وزیران دارد که در روز پایان اردیبهشت همچنان روی هوا مانده است.

بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی این سازمان مکلف است میزان تمام مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیئت وزیران به همان نسبت افزایش دهد.

طبق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، قانون کلی برای پرداخت مستمری بازنشستگی این است که مستمری‌ها نباید از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار کمتر شود.

پیش از این موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرده بود که بعد از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق به تامین اجتماعی در دو روز پایان اردیبهشت افزایش حقوق بازنشستگان اعمال و به حساب آن‌ها واریز شود که این اتفاق نیفتاد.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت مربوط به ماه فروردین در خرداد و تیر به حساب بازنشستگان واریز ‌شود./باشگاه خبرنگاران

کد خبرنگار: ۱۵
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید