وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: مبارزه برای پاسبانی از آرمان‌هایی که از سوی زیاده‌خواهان و ستمگران، مورد تعدّی و تظلم قرار می‌گیرد، تنها محدود به یک قلمرو فرهنگی خاص نیست، بلکه مولفه‌ای اثربخش، دیرپا و دوران‌ساز است.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه - ۳۱ اردیبهشت- در پیامی به بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر آورده است: دفاع از ودیعه‌ها و ارزش‌های الهی و آرمان‌های والای انسانی، در ساحت متعالی و مفهوم کلیدی ِآن، یعنی مقاومت متجلی می‌شود و این مهم در جهان بینی دینی، معانی و مفاهیم زیباتری می‌یابد.

مبارزه برای پاسبانی از آرمان‌هایی که از سوی زیاده‌خواهان و ستمگران، مورد تعدّی و تظلم  قرار می گیرد، تنها محدود به یک قلمرو فرهنگی خاص نیست، بلکه مولفه‌ای اثربخش، دیرپا و دوران‌ساز است که به اعتبار نقش ِبی بدیل آن در حیات و زیست اجتماعی انسان، دارای قدمت و قداست و شانی بلند در روایت ایثارگری‌های انسان‌های آزاده‌ای است که در راه دفاع از ارزش‌ها سر از پا نمی شناسند.

موضوع مقاومت و نهضت ها و حرکت های ظلم ستیزانه در جهان امروز، آرمانی والا و ضرورتی برآمده از قلب محرومیّت ها و رنج دیرپای ستمدیدگانی است که باید به حُرمت ِ نام انسان و ارزش های متعالیِ او به زیباترین و تاثیر گذارترین شیوه ها از جمله زبان گویا و فرامرزی هنر، به بازنمایی و تبیین درآید. در این میان، ظرفیت های گسترده هنر نمایش، بستر شایسته و محمل درخوری است که می‌تواند این حقیقت بزرگ را به درستی و هنرمندانه در ذهن و اندیشه مخاطب ِ تشنه فضیلت به تصویر کشد.

فتح خرمشهر فرصت مغتنمی برای تبیین مقاومت با زبان گویای هنر است

بیست و چهارمین جشنواره ملّی تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر، فرصت مغتنمی است تا ادبیّات و هنر مقاومت، به جلال و کمال ِهرچه بیشتر، این مفهوم بلند را در متن و محتوای نمایشنامه ها و اجرای تاثیرگذار آن، به میدان و عرصه تماشای مردم عزیز ایران ِ اسلامی بیاورد و نظریه حرکت بخش مقاومت را به ویژه با عنایت به نگاه حکیمانه رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و نگاه دولت مردمی، در رسانه توانمند هنر نمایش، به زیبایی و ماندگاری، روایت کند.

با این امید، مزید توفیقات پیشکسوتان وزین و جوانان آتیه‌مند ِحاضر در این جشنواره را از درگاه خداوند متعال مسالت نموده و برای تمامی دست اندرکاران این رویداد ناب ِمعنوی-هنری، سلامتی و سربلندی آرزومندم.

به گزارش ایرنا، روایت آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد ماه ۱۳۶۱پس از ۵۷۸ روز مقاومت جانانه، حماسه‌ای پرشور و زیبا در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران است؛ در این روز خرمشهر همیشه قهرمان، باردیگر توسط رزمندگان غیور و جان برکف به آغوش و خاک میهن عزیزمان بازگشت. در همین راستا جشنواره ملی تئاتر فتح طی سال‌ها برگزاری‌اش تلاش داشته تا این حادثه شکوهمند را که یادآور عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است؛ زنده نگه دارد.

جشنواره تئاتر فتح یکی از مهمترین رویدادهای هنری منطقه است که فرصت ایجاد بروز خلاقیت برای هنرمندان و پیوند میان مردم، هنرمندان و صحنه را بیش از پیش فراهم می‌کند.

بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۳۰ اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه به دبیری رضا مردانی در خرمشهربرگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید