«هان دوک سو» روز شنبه پس از موافقت مجلس کره جنوبی به طور رسمی از سوی «یون سوک یول» رییس‌جمهور این کشور به عنوان نخست‌وزیر کره جنوبی منصوب شد.

پارلمان کره جنوبی نخست‌وزیر این کشور را تایید کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: این انتصاب پس از تائید صلاحیت هان در مجلس ملی کره جنوبی درپی روند ۵۰ روزه کشمکش حزبی بر سر شایستگی وی انجام شد.

هان برای دومین بار، پست دوم مهم دولتی کره جنوبی را در اختیار می گیرد. این سیاستمدار ۷۲ ساله پیشتر از سال ۲۰۰۷  تا ۲۰۰۸ به عنوان نخست وزیر کره جنوبی ایفای نقش کرده بود.

وی در جریان جلسه تائید صلاحیتش در مجلس گفت که ثبات اقتصادی برای معیشت مردم عادی جامعه، اولویت اصلی برنامه هایش است.

انتظار می رود انتصاب وی حرکتی لازم در زمانی باشد که دولت نوپای یون با مجموعه ای از وظایف از جمله بهبودی پس از کووید – ۱۹ و افزایش تنش در شبه جزیره کره ناشی از اقدامات تحریک آمیز کره شمالی روبه رو است.

یون سوک یول به تازگی به عنوان رئیس جمهوری کره جنوبی سوگند یاد کرد. مراسم تحلیف یون درحالی برگزار شد که وی از بازسازی کشورش برپایه دموکراسی آزاد و بازار اقتصادی در کنار پیشنهاد احیای اقتصادی برای کره شمالی با "برنامه های جسورانه" خلع سلاح هسته ای سخن گفت.

یون سوک یول درحالی قدرت را در دست گرفت که اقتصاد کره جنوبی با ۳ موضوع به شکل همزمان یعنی افزایش تورم، افزایش نرخ بهره و افزایش نرخ مبادلات دست و پنجه نرم می کند.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید