۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 55358703

مولداوی، واقع در جنوب غربی اوکراین، عضو ناتو نیست و گمان برده می‌شود که هدف بعدی حمله ولادیمیر پوتین پس از اوکراین قرار بگیرد.

تصمیم انگلیس برای ارسال سلاح به مولداوی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس فاش کرد، می‌خواهد تسلیحات مدرن به مولداوی بفرستد تا از این کشور در برابر آنچه تهدید حمله روسیه خواند، محافظت کند.

این وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای با نشریه دیلی تلگراف گفت، ولادیمیر پوتین مصمم به ایجاد یک "روسیه بزرگتر" با وجود شکست در کی‌یف، پایتخت اوکراین است.

مولداوی، واقع در جنوب غربی اوکراین، عضو ناتو نیست و گمان برده می‌شود که هدف بعدی حمله ولادیمیر پوتین پس از اوکراین قرار بگیرد.

لیز تراس گفت که مذاکراتی با هدف اطمینان پیدا کردن از اینکه نه تنها مواضع دفاعی اوکراین، بلکه همچنین مواضع دفاعی مولداوی در سطح "استانداردهای ناتو" برای جلوگیری از هرگونه حمله در آینده است، در حال انجام است.

او در مصاحبه خود گفت: می‌خواهم شاهد آن باشم که مولداوی مجهز به تجهیزات در سطح استانداردهای ناتو است. این بحثی است که ما با متحدان خود داریم. پوتین در قبال جاه‌طلبی‌های خود برای ایجاد روسیه بزرگ کاملاً واضح بوده است و این که تلاش‌های او برای تصرف کی‌یف موفقیت‌آمیز نبود، به این معنی نیست که او این جاه‌طلبی‌ها را کنار گذاشته است.

این در حالی است که بر اساس این گزارش در صورت تصویب این طرح‌ها، اعضای ائتلاف نظامی ناتو تسلیحات مدرن را در اختیار مولداوی قرار خواهند داد تا آنها را جایگزین تجهیزات قبلی‌اش که به دوران شوروی بازمی‌گردند، کند و در عین حال سربازان را نسبت به نحوه استفاده از آنها آموزش خواهند داد.

این اقدام به مثابه توسعه قابل توجه حمایت‌های نظامی انگلیس در منطقه و نشانه دیگری از این خواهد بود که به حمله به اوکراین به چشم یک نقطه عطف بلندمدت نگاه می‌کند.

لیز تراس در جای دیگری از این مصاحبه خود را "محافظه‌کار حامی مالیات کم" خواند و گفت که کاهش مالیات بهترین راه برای تاب آوردن طوفانی است که دارد اقتصاد بریتانیا را درگیر می‌کند.

این وزیر امور خارجه انگلیس همچنین گفت اگر همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باز تکرار شود، به بریگزیت رای خواهد داد و متعهد شد که برنامه‌ها برای تغییر یک‌جانبه به اصطلاح پروتکل ایرلند شمالی را به پیش ببرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید