حزب یا ائتلافی که اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند، به صورت خودکار وظیفه تشکیل دولت را به عهده خواهد داشت. 

انتخابات پارلمانی استرالیا امروز برگزار می‌شود

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از رویترز نوشت: شهروندان استرالیا، امروز -شنبه- در انتخابات پارلمانی این کشور شرکت خواهند کرد. 

احتمال داده می‌شود که این انتخابات به بازگشت حزب کارگر به قدرت پس از ۹ سال حکمرانی محاظه‌کاران منجر شود، ولی رقابت این دو حزب در این انتخابات تنگاتنگ به نظر می‌رسد. 

حزوه‌های رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۲۲ به وقت گرینویچ) شروع به فعالیت می‌کنند و در ساعت ۱۸ به فعالیت خود خاتمه می‌دهند. 

۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار رأی‌دهنده نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد و این نمایندگان ۱۵۱ کرسی مجلس نمایندگان را به مدت سه سال اشغال خواهند کرد. علاوه بر این، ۴۰ کرسی از ۷۶ کرسی سنا هم برای دوره‌ای شش ساله تمدید خواهند شد. 

حزب یا ائتلافی که اکثریت کرسی‌های پارلمان را کسب کند، به صورت خودکار وظیفه تشکیل دولت را به عهده خواهد داشت. 

«آنتونی آلبانسه»، خطاب به رأی‌دهندگان گفت که به من شانس پیروزی بدهید، به این کشور هم شانس دیگری بدهید، ما برنامه داریم. وی همچنین، درباره «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر محافطه‌کار کنونی این کشور، گفت که وی «تفرقه‌افکن»ترین فردی است که تا به حال دیده است. 

دو نظرسنجی اخیر که پیش از انتخابات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه انجام شدند، نشان دهنده این بودند که حزب کارگر با اختلاف شش امتیاز از حزب محافظه‌کار جلوتر است ولی اختلاف آرای دوحزب در حال کمتر شدن است.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید