انتخاب و خرید فرش، به دلیل تنوع در مدل، رنگ، قیمت، سایز و غیره، یکی از چالش هایی است که معمولا خانواده ها با آن مواجه هستند. یک انتخاب ایده آل که هم محبوب و هم مقرون به صرفه باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

تغییر رنگبندی فرش با سلیقه مشتری

 باید بدانید که هیچکس جز شما نمی تواند تصمیم نهایی را برای خرید فرش شما بگیرد. اما بسته به شرایط و سلیقه های مختلف، ایده آل های متنوعی را در دیجی فرش ارائه دهیم و استانداردهای کیفی را در جنبه های مختلف معرفی می کنیم. می توانید برای تغییر رنگ بندی فرش با سلیقه مشتری با بخش فروش در ارتباط باشید.

ویژگی های عمومی انتخاب فرش ماشینی

قبل از انتخاب فرش هر منطقه ای، باید موارد مختلف را در نظر بگیرید و پس از جمع بندی، شرایط خرید فرش را آماده کنید. موارد زیر، عوامل اصلی است که می تواند در انتخاب فرش تأثیر بگذارد.

انتخاب رنگ فرش:

انتخاب رنگ فرش یک زبان جهانی است که احساسات را تحریک می کند و فرهنگ ها را شکل می دهد. رنگ یکی از مهم ترین نیازهای زندگی است. خانه ای که آغشته به رنگ های مناسب باشد، همیشه آرامش بخش است. هر یک از رنگ ها، انرژی و قدرت تجسم و یک راز را در خود دارند.

احساس و ادراک رنگ در روح انسان آثار غیر قابل انکاری دارد. بیشتر رنگ ها گرم یا سرد در نظر گرفته می شوند. قرمز، نارنجی و زرد، رنگ های گرم و سبز، آبی و بنفش رنگ های سرد هستند. با این حال، موقعیت و نسبت هر رنگ باید با توجه به رنگ های دیگر که با آن مطابقت دارند، اندازه گیری شود.

این یکی از اصول حیاتی برای تعیین اثر هر رنگ است. به عنوان مثال، سبز در کنار زرد گرم به نظر می رسد، اما در کنار آبی سرد دیده می شود. بنابراین رنگ در کارهای مختلف از جمله فرش نقش بسزایی دارد. با این حال، انتخاب رنگ فرش بستگی به شرایط آب و هوایی، سبک زندگی، اقتصاد، سلیقه، مکان، استفاده از فرش، فرهنگ و غیره دارد.

انتخاب فرش با توجه به نوع دکوراسیون

انتخاب فرش زیبا برای دکوراسیون بسیار مهم است. اما هنگام خرید فرش، نباید همیشه زیبایی را در نظر بگیرید. لازم است تا مواردی مانند دکوراسیون منزل، رنگ فرش، محل قرارگیری و اندازه فرش را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را در نظر بگیرید.

استفاده از فرشی با بافت درشت یا پرزهای بلند، پوشش را به چشم بیننده نزدیکتر می کند. این اثر همچنین باعث می‌شود فاصله کف تا سقف کوتاه‌ تر به نظر برسد. در نظر داشته باشید که رنگی که می خواهید برای فرش انتخاب نمایید، باید رنگی ساده، هماهنگ و تیره تر از دیوارها باشد، زیرا فضا را گرم و صمیمی می کند.

لازم به ذکر است که استفاده از رنگ روشن بر روی زمین، باعث براق به نظر رسیدن کف می شود. انتخاب رنگ ساده، هماهنگ و روشن تر دیوارها به تکمیل این احساس کمک می کند. اگر می خواهید فضا بزرگتر به نظر آید، انتخاب روکش های یک دست، رنگ روشن، بدون طرح و بافت نرم، فضا را بزرگتر نشان می دهد.

فرش آشپزخانه

انتخاب فرش برای آشپزخانه

به خاطر داشته باشید که به دلیل مواد غذایی، نوشیدنی ها و سایر موارد موجود در آشپزخانه، همیشه می به راحتی روی فرش آشپزخانه کثیف خواهد شد. بنابراین بهترین انتخاب برای خرید فرش آشپزخانه ، فرش هایی است که پرزهای کوتاهی دارد، بنابراین کثیفی را در فرش نگه نمی دارد و رطوبت کمتری می گیرد.

انتخاب فرش برای اتاق نشیمن

شما باید فرشی را برای اتاق نشیمن انتخاب کنید که برای گرم کردن اتاق نشیمن شما مناسب باشد. فرش‌ های کلاسیک ریزبافت، انتخاب خوبی برای اتاق نشیمن هستند. زیرا پرزهای آن کوتاه بوده و ماندگاری بهتری روی زمین دارند و تمیز کردن آن راحت ‌تر خواهد بود. ضمن آنکه بهتر است از رنگ های سرد برای فرش اتاق خواب استفاده کنید. در انتخاب فرش برای اتاق نشیمن ، رنگ های سرد شامل آبی کم رنگ و سبز مناسب هستند.

فرش مناسب برای اتاق غذاخوری

هنگام انتخاب فرش مناسب برای اتاق ناهارخوری ، توجه به این نکته ضروری است که میز و همچنین صندلی باید به گونه ای روی فرش قرار گیرند که فضای کافی برای نشستن روی صندلی در خارج از میز وجود داشته باشد.

هماهنگی فرش با مبلمان

بهتر است فرشی تیره تر از رنگ دکوراسیون منزل و مبل داشته باشید. برای خانه های کوچک با مبلمان رنگی شاد، بهترین گزینه هماهنگی فرش با مبلمان ، انتخاب فرش خاکستری روشن است که محیط اطراف را بازتر و بزرگتر نشان می دهد و دکوراسیون منزل فوق العاده می شود.

فرش کودک

خرید فرش کودک

بهتر است برای انتخاب و خرید فرش کودک از یک فرش گرد کوچک استفاده کنید و فرش به گونه ای قرار باشد که آن را یک نقطه مرکزی در اتاق و چیدمان وسایلی مانند تخت و کمد ایجاد کند. فرش باید دارای طرحی کودکانه بوده و همچنین الیاف فرش باشد تا هیچ گونه حساسیت پوستی برای کودکان ایجاد نکند تا به کودک شما آسیبی وارد نشود.

همچنین فرش کودک باید شلوغ باشد تا زود کثیف نشود و نیاز به شستشوی زیاد نداشته باشد.اما اتاق نوزاد دختر با اتاق نوزاد پسر متفاوت است. این تمایز فقط در مورد رنگ نیست. مدل و حتی نوع چیدمان می تواند در این زمینه موثر باشد. می توان گفت رنگ های سردتر برای اتاق پسران و رنگ های گرم برای اتاق دختران بهتر است.

دیجی فرش

انواع فرش ماشینی عبارتند از طرح هایی کلاسیک و سنتی در قالب های ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰، ۱۵۰۰ شانه که در محصولات فانتزی و سه بعدی نیز عرضه می شود. اولین نکته قابل توجه در خرید فرش، تراکم بافت آن است. با تراکم فرش، تعداد گره های بافته شده در آن، بیان می شود.. هر فرش دارای دو نوع تراکم عرضی و طولی است.

هنگام خرید اینترنتی فرش ، می توانید تراکم روی فرش را بررسی کنید. این کار با شمارش تعداد گره ها امکان پذیر است. اما از آنجایی که شمارش ریشه های یک متری فرش دشوار است، می توانید ۱۰ سانتی متر از فرش را در نظر بگیرید.

توجه به این نکته ضروری است که هر چه تراکم فرش بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر و قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. انتخاب یک فرش خوب، به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد.

این امر باعث افزایش ظرافت محصول می شود. به همین دلیل است که محصول بسیار زیباتر خواهد بود. اما کاهش ضخامت فرش، باعث کاهش استحکام آن نیز می شود. بنابراین استفاده از فرش های پر تراکم، برای موفعیت های شلوغ، چندان مناسب نیست.

فرش سه بعدی

 خرید فرش فانتزی

فرش های مناسب برای دکوراسیون کلاسیک، فرش های مدرن هستند. اگر دکوراسیون مدرن دارید، انتخاب فرش مدرن یا خرید فرش فانتزی را در نظر داشته باشید. اگر دکوراسیون منزل شما از نوع مدرن است، توصیه می کنیم از یک طراحی ساده و راحت استفاده نمایید.

همچنین، برای کوچکتر کردن فضا، استفاده از فرش هایی با طرح های بزرگ و رنگ ها و طرح های مختلف، می تواند تاثیرگذار باشد. شما به سادگی می توانید برای خرید فرش فانتزی ، از طریق فروشگاه اینترنتی دیجی فرش اقدام نمایید. در این فروشگاه آنلاین، طرح و نقش های متنوعی از بزرگ ترین مارک های فرش را مشاهده خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید