۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 55358685

با مقایسه Samsung Galaxy A۳۱ با Samsung Galaxy A۵۱ در این وب سایت با ما همراه باشید. پس از خواندن این متن می توانید بهترین موبایل را برای خود بیابید.

مقایسه گوشی سامسونگ a۳۱ با a۵۱

این قسمت از سایت به شما این امکان را می دهد تا دو گوشی سامسونگ a۳۱ و a۵۱ را بر اساس قیمت ، مشخصات و ویژگی ها با هم مقایسه کنید. در این مقایسه ، اطلاعات دقیقی از رم، نمایشگر، دوربین، پردازنده، سیستم عامل، اتصال به شبکه و موارد دیگر به دست می آورید. پس با ما همراه باشید.

هنگام انتخاب یک گوشی جدید باید به نکات زیادی توجه کرد. از اندازه، رنگ و قیمت، گرفته تا مشخصات داخلی و نیاز هایی که انتظار دارید تلفن شما برطرف کند.

سامسونگ اولین گوشی گلکسی A۳۱ ، خود را در ۲۴ مارس معرفی کرد و یک گوشی هوشمند میان رده دیگر به سری گلکسی A این شرکت اضافه شد. این گوشی دارای یک پردازنده هشت هسته ای و یک دوربین چهارگانه عقب است که آن را در مقابل گوشی هوشمند دیگری از سری گلکسی A سامسونگ، گلکسی A۵۱ برای مقایسه قرار می دهد. گلکسی A۵۱ در ماه ژانویه عرضه شد و از یک پردازنده هشت هسته ای نیز بهره می برد و دارای چهار دوربین پشتی است. بنابراین، بیایید ببینیم که چه چیزی گلکسی A۳۱ جدیدتر را از گلکسی A۵۱ نسبتا قدیمی‌تر متمایز می‌کند.

گلکسی A۳۱ در مقابل گلکسی A۵۱ از لحاظ ظاهر:

گوشی A۳۱ در دو نوع، GB + ۶۴GB ۴ و GB + ۱۲۸GB۶ عرضه شد. چهار گزینه رنگ برای این گوشی وجود دارد که عبارت اند از: مشکی ، آبی ، قرمز و ​​سفید.

از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی A۵۱ تنها در یک نسخه عرضه می‌شود، ۶ گیگابایت + ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی. این محصول در سه رنگ به نام های مشکی ، آبی و ​​سفید در دسترس است. گلکسی A۵۱ برای خرید از فروشگاه های معتبر سامسونگ در دسترس است.

مشخصات گلکسی A۳۱ در مقابل گلکسی A۵۱:

اندروید موبایل سامسونگ گلکسی A۳۱ همانطور که احتمالا می دانید ۱۰ است. همچنین صفحه نمایش ۶.۴ اینچی فول اچ‌دی پلاس (۲۴۰۰ x۱۸۰۰پیکسل) را در خود جای داده است. در مقابل، گلکسی A۵۱ دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی فول اچ دی پلاس (۲۴۰۰ x۱۸۰۰پیکسل) است.

زیر بدنه، گلکسی A۳۱ دارای یک تراشه هشت هسته ای است که دارای دو هسته با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز است. گزارش ‌های قبلی حاکی از آن بود که این گوشی تا ۶ گیگابایت رم عرضه می شود که همانطور هم شد. گلکسی A۵۱ از پردازنده هشت هسته ای به همراه ۶ گیگابایت رم استفاده می کند.

مقایسه دوربین دو گوشی

در مورد دوربین، هر دو گوشی دارای چهار دوربین در پشت هستند. گلکسی A۳۱ دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۰، سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دیافراگم f/۲.۲، سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی با لنز f/۲.۴ و سنسور ۵ است. دوربین ماکرو مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۵. در جلو، گلکسی A۳۱ دارای یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۲ است.

مقایسه گوشی سامسونگ a۳۱ با a۵۱

مقایسه سامسونگ a۳۱ و a۵۱ از لحاظ حافظه

هر دو سامسونگ a۳۱ و a۵۱ دارای حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند که می توان آن را از طریق کارت حافظه (تا ۵۱۲ گیگابایت) افزایش داد.

مقایسه سامسونگ a۳۱ و a۵۱ از نظر باتری

از نظر باتری، گلکسی A۳۱ دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی است در حالی که گوشی گلکسی A۵۱ دارای باتری کوچکتر ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است اما از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می کند. وزن سامسونگ a۳۱، ۱۸۵ گرم است در حالی که سامسونگ a۵۱ دارای وزن ۱۷۲ گرم است.

مقایسه دو گوشی از نظر طراحی

این دو گوشی از نظر طراحی تقریباً مشابه هم هستند. آنها تقریباً اندازه و چینش عناصر روی بدنه متفاوتی دارند. این تفاوت های کوچک به ما این امکان را می دهد که آنها را از یکدیگر متمایز کنیم. ۳۱a بسیار بزرگ و سنگین است. برخی از کاربران ممکن است استفاده از آن را با یک دست ناخوشایند بدانند، و این یک صفحه نمایش بزرگ با فریم های باریک و یک اسکنر اثر انگشت است که در آن تعبیه شده است. دوربین جلوی گوشی هوشمند در یک بریدگی مینیاتوری به شکل قطره بر روی نمایشگر قرار گرفته است.

ظاهر دو تلفن همراه

در مورد محل قرارگیری دکمه ها و سایر عناصر، دکمه های پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی هوشمند وجود دارد. یک اسلات برای استفاده همزمان از دو فرمت سیم کارت طراحی شده است. در پایین تلفن همراه یک میکروفون و بلندگو، ورودی هندزفری و یک سوکت شارژر USB type-c وجود دارد.، سامسونگ گلکسی ۵۱ فقط کمی با مدل رقیب خود متفاوت است. این گوشی ۱۷۲ گرم است، در مقایسه a۳۱ که ۱۸۵ گرم می باشد سبک تر است. یک تفاوت دیگر در ظاهر وجود دارد، دوربین جلوی ۱galaxy a۵ مستقیماً روی صفحه نمایش قرار می گیرد.

مقایسه گوشی سامسونگ a۳۱ با a۵۱

محل دکمه های اتصال دهنده ها و سایر عناصر کاملاً یکسان است. یک اسکنر اثر انگشت روی صفحه برای هر دو موبایل وجود دارد. یک کلید تنظیم صدا و یک دکمه پاور در سمت راست هر دو گوشی قرار دارد. تفاوت قرار گرفتن دوربین های عقب گوشی بسیار کم است. ۵۱a دارای پوشش پشتی پلاستیکی است. هر دو گوشی هوشمند یک بلوک دوربین مستطیلی در گوشه سمت چپ پشت گوشی دارند. اما فلش دوربین a۳۱ در مقایسه با فلش دوربین a۵۱ بالاتر است.

قیمت گوشی سامسونگ در سایت مبیت

صفحه نمایش دو گوشی

اندازه صفحه نمایش galaxy a۵۱ شش و نیم اینچ است. هر دو Samsung Galaxy a ۳۱، و Samsung ۱Galaxy a۵ با سیستم عامل اندروید ۱۰ اجرا می شوند و آخرین نسخه از رابط کاربری اختصاصی ۱ UI برای ارسال پوسته به روز شده دریافت شده است. سخت‌افزار و نرم‌افزار به قدری روان کار می‌کنند که کاربران گوشی‌های هوشمند با یک رابط کاربری سریع‌تر از قبل به همه عملکردها و محتواها دسترسی پیدا می‌کنند.

یک سیستم امنیتی Samsung Knox برای محافظت از کاربران، داده ها در برابر ویروس ها و حملات مخرب در هر دو گوشی وجود دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ a۳۱ با a۵۱

قابلیت های دوربین a۳۱

 دوربین اصلی a۳۱به شما این امکان را می دهد که با تنظیمات مناسب و نور خوب، عکس های روشن و واضح بگیرید. ماژول فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه به شما این امکان را می دهد که اشیاء بیشتری را در کادر ثبت کنید.

همچنین حسگر عمق با عملکرد فوکوس زنده، پس‌زمینه را کاملا محو می‌کند که به شما امکان می‌دهد عکس‌های پرتره با کیفیت بالا بگیرید. قابلیت های عکاسی سامسونگ ۳۱a بسیار بالاست، اما با فیلمبرداری در این گوشی هوشمند تنها با وضوح فول اچ دی، انجام می شود که به نوعی برای یک گوشی هوشمند عجیب است. دوربین جلوی گوشی هوشمند یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دریافت می کند. دارای عملکرد فوکوس خودکار است که با آن می توانید عکس های سلفی زیبا و واضح بگیرید.

امیدواریم این پست به شما در تصمیم گیری در مورد خرید تلفن بعدی خود کمک کرده باشد. این دو مدل بسیار مشابه هستند اما دارای چند ویژگی مختلف هستند که ممکن است تصمیم شما را در لحظه خرید تغییر دهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید