۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
کد خبر: 55358630

دولت کانادا علاوه بر تحریم ۱۴ شخصیت روس، تجارت کالاهای لوکس با روسیه را هم ممنوع کرد.

۱۴ شخصیت روس از سوی کانادا تحریم شدند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: دولت کانادا جمعه‌شب در بیانیه‌ای تصریح کرد: اقدامات جدید محدودیت‌هایی را برای ۱۴ فرد از جمله میلیاردرهای روس، اعضای خانواده آن‌ها و نزدیکان دولت ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) در نظر می‌گیرد. این افراد از جنگ بی‌معنای پوتین در اوکراین حمایت کرده‌ و مسئولیت درد و رنج مردم اوکراین را بر عهده دارند.

تحریم‌های جدید همچنین تجارت کالاهای لوکس با روسیه را هدف قرار می‌دهد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از امروز، دولت کانادا صادرات کالاهای لوکس به روسیه از جمله تنباکو، برخی محصولات نساجی و لباس ورزشی، کفش، پوشاک، جواهرات، لوازم آشپزخانه و هنر را ممنوع می‌کند.

دولت کانادا افزود: این کشور همچنین واردات کالاهای لوکس از جمله غذاهای دریایی، ماهی و الماس‌های غیرصنعتی لوکس از روسیه را ممنوع می‌کند. مجموع ارزش تجارت این کالاها در سال ۲۰۲۱ حدود ۷.۷۵ میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایرنا، کانادا تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرده است.

این کشور با پیروی از انگلیس، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی تحریم‌هایی علیه رییس جمهور و برخی مقامات روسیه و همچنین بلاروس اعمال کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و وارد سومین ماه خود شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید