حجت الاسلام مطیعی از کاهش ۷۰ درصدی نرخ باروری در کشور خبر داد و اضافه کرد: باید هر خانواده حداقل چهار فرزند بیاورد تا وضعیت جمعیت در کشورمان بهبود بیابد.

امام جمعه سمنان: هر خانواده ایرانی باید حداقل چهار فرزند بیاورد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خواستار تسریع در اعطای تسهیلات فرزندآوری و جوان سازی جمعیت شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه سمنان اظهار کرد: در صورت تداوم کاهش جمعیت آینده خوبی پیش روی جامعه نخواهد بود.

وی به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت افزود: دولت و مجلس باید در زمینه جوان سازی جمعیت و فرزندآوری تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه سمنان ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه قانون خوبی تصویب کرده اما باید در اجرهی این قانون توجه بیشتری از سوی مسوولان صورت گیرد.

مطیعی، بهبود شرایط ایران اسلامی را مستلزم توجه به مقوله فرزندآوری ارزیابی و با اشاره به وضعیت استان سمنان در بحث سیاست های جمعیتی و فرزندآوری در آن خاطرنشان کرد: براساس اعلام ثبت احوال در فروردین امسال ۵۶۹ مورد تولد در استان سمنان ثبت شده و این در حالی است که این رقم در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۲۲ فرزند بوده و همین گویای و کاهش ۸.۵ درصدی رویدادهای تولد در استان سمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت فرهنگسازی در زمینه فرزند بیشتر تاکید و اضافه کرد: باید توجه به فرزندآوری بیشتر مورد توجه بخش‌های مختلف جامعه در استان ولایی و انقلابی سمنان باشد.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری را یک فریضه دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی و نظام بهداشتی در استان باید بیش از پیش در زمینه فرزندآوری فرهنگ‌سازی کند.

حجت الاسلام مطیعی از کاهش ۷۰ درصدی نرخ باروری در کشور خبر داد و اضافه کرد: باید هر خانواده حداقل چهار فرزند بیاورد تا وضعیت جمعیت در کشورمان بهبود بیابد.

وی با اشاره به پیامدهای منفی کاهش جمعیت گفت: افزایش سالمندان، افزایش مهاجرت، ضعیف شدن قوای دفاعی و ...از پیامدهای منفی کاهش جمعیت است .

امام جمعه سمنان بر لزوم توجه بیشتر به جهاد تبیین تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این بخش ضروری و کلید موفقیت و مقابله با دسیسه های دشمن است.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان، ادامه داد: مسوولان با اهتمام ویژه در اجرای مسئولیت نقشی مهم در ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان دارند.

وی با اشاره به اصلاح نظام یارانه‌ها، افزود: دولت برای مهار افزایش قیمت ها و گرانی‌های بی‌منطق برنامه دارد و ضرورت دارد مردم همراهی کنند و مسوولان نیز با نظارت دقیق با اخلالگران بازار برخورد کنند.

وی با اشاره به مذاکرات وین، تصریح کرد: طرف‌های مذاکره  مجبور به پذیرش مذاکرات هستند، اما دشمنان نظام با ایجاد موج ایران هراسی، شیطنت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: بصریت و همدلی مردم و دولت لازمه شکست دشمنان در توطئه ایران‌هراسی و دسیسه های استکبار علیه ملت مقاوم ایران است.

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید