کشف یک گودال غول پیکر در چین که در درون آن یک جنگل به وجود آمده خبرساز شده است.

کشف گودالی عجیب که داخل آن یک جنگل است! / عکس

به گزارش سلام نو؛ این گودال غول پیکر جدید با یک جنگل در پایین آن توسط تیمی از محققان چینی کشف شد. به گزارش live science، این کشف جدید در منطقه خودمختار گوانگژی ژوانگ در نزدیکی روستای پینگه در شهرستان لی اتفاق افتاد. بنا به این گزارش، عمق این گودال ۶۳۰ فوت (۱۹۲ متر) است و به اندازه‌ای عمیق است که می‌توان طاق دروازه سنت لوئیس را در آن جا داد.

گروهی از غارشناسان روز جمعه (۶ مه) وارد این گودال شده و سه ورودی غار را در این شکاف مشاهده کردند. همچنین در این مکان، درختان باستانی به ارتفاع ۱۳۱ فوت (۴۰ متر) مشاهده شد که شاخه‌های آن‌ها به سمت نور خورشید که از ورودی چاله می‌تابد قرار گرفته بود.

جورج وینی، مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات غار و کارست (NCKRI) در ایالات متحده و کارشناس بین المللی غارها گفت: «این خبر جالبی است.» ونی در اکتشاف غار دخالتی نداشت، اما یک سازمان وابسته به NCKRI با نام موسسه زمین شناسی کارست سازمان زمین شناسی چین در این ماموریت حضور داشت.

ونی با بیان اینکه این کشف جای تعجب ندارد گفت جنوب چین، خانه توپوگرافی کارست، منظره‌ای مستعد گودال‌های چشمگیر و غارهای ماورایی است. بنا به گفته وینی، مناظر کارست در درجه اول با انحلال سنگ بستر شکل می‌گیرند. آب باران که کمی اسیدی است، هنگام عبور از خاک، دی اکسید کربن را جذب می‌کند و اسیدی‌تر می‌شود. سپس چکه می‌کند و از میان شکاف‌های سنگ بستر جریان می‌یابد و به آرامی آن‌ها را به تونل‌ها و حفره‌ها تبدیل می‌کند. با گذشت زمان، اگر یک اتاقک غار به اندازه کافی بزرگ شود، سقف به تدریج فرو می‌ریزد و گودال‌های بزرگی را شکل می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید