معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات ساخت و بهره‌برداری آزادراه شیراز اصفهان را به عنوان یکی از بلندترین محورهای آزادراهی و البته شاید گران‌ترین آن‌ها اعلام کرد و گفت: افتتاح این آزادراه در اولویت اول دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

آزادراه شیراز –اصفهان کی افتتاح خواهد شد؟ + جزییات

به گزارش سلام نو، خیراله خادمی –مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آزادراه شیراز-اصفهان که به عناون بلندترین محور آزادراهی کشور به طول ۲۲۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری شده است و تقریبا در شش قطعه آن حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی افزود: این آزادراه در هفت قطعه و به طول ۲۲۲ کیلومتر طراحی شده اما شش قطعه آن به طول ۲۱۰ کیلومتر در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد که تا بهره‌برداری و برای تکمیل آن نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور  ادامه داد: از این میزان اعتبار سهم دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی (قرارگاه خاتم الاوصیا وزارت دفاع) ۵۰-۵۰  است و از نظر اجرایی کار قابل تحویل است. چرا که در این پروژه یک لایه آسفالت به صورت کامل انجام شده و مراحل نصب  نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی نیز به تا ۵۰ درصد انجام شده است. بر این اساس پیشرفت فیزیکی آزادراه شیراز – اصفهان ۹۳.۷ درصد و قابل تحویل است.

خادمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دولت به استان فارس این پروژه آزادراهی جزو پروژه های اولویت دار دولت بود و اگر دولت بتواند قیر و البته اعتبار مورد نیاز را تامین کند و سرمایه گذار هم بتواند باقی مانده سهم ۵۰ درصدی خودش از این آزادراه را پرداخت کند، مسلما این آزادراه به عنوان اولویت اول آزادراه‌های در دست ساخت دولت در سال جاری و به زودی افتتاح خواهد شد. البته با قیمت‌های امروز تا کنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در آزادراه شیراز – اصفهان هزینه شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید