چه کسانی منتظر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی باشند؟

امشب؛ واریز یارانه جدید ۳۰۰ هزارتومانی رئیسی | یارانه جاماندگان واریز شد
به گزارش سلام نو، دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولت مردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به ۳۰۰ هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

نزدیک یک هفته از دهک‌بندی و واریز یارانه جدید دولت رئیسی گذشته و برخی از افراد مشمول این یارانه نشده‌اند. حالا رئیس جمهور دستور داده یارانه برخی از این افراد واریز شود. چه کسانی منتظر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی باشند؟

۷۴ میلیون نفر یارانه گرفته‌اند و حدود ۱۰ میلیون مشمول یارانه نقدی جدید نشده‌اند. در میان این افراد برخی از افراد پیش از این یارانه نقدی یا معیشتی را می‌گرفته‌اند اما حالا جزو دهک دهم محسوب شده و یارانه آنها قطع شده است.

ابراهیم رئیسی امروز دستور داده کمک معیشتی ماه اول به حساب تمامی افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده اما در این مرحله کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند، واریز شود.

بر این اساس از میان ۱۰ میلیون نفری که یارانه جدید را نگرفته‌اند، تعدادی به زودی کمک معیشتی را دریافت می‌کنند. این افراد چه کسانی هستند؟

افرادی که تاپیش از این یارانه نقدی یا معیشتی را می‌گرفتند. شرط دوم واریز یارانه این است که افراد اعتراض خود به واریز نشدن یارانه را در سامانه اعتراضات، ثبت کرده باشند.

رئیس جمهور اعلام کرده که در این مرحله، اصل بر اعتماد به خوداظهاری مردم است؛ لذا مبلغ کمک معیشتی ماه اول، به حساب کلیه افرادی که به واریز نشدن یارانه معترض بوده‌اند، واریز می‌شود.

رئیسی در این جلسه  تصریح کرد: وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یک ماه، این درخواست‌ها را بررسی و نتیجه نهایی را به سرپرستان خانوار اعلام نماید.

حجت عبدالملکی با حضور در شبکه افق سیما، درباره طرح عادلانه سازی یارانه‌ جدید توضیح داد و درباره اینکه چه شد دولت تصمیم گرفت در ۹ ماهه اول استقرارش دست به چنین کاری بزند؟ اظهار کرد: مبنای کار دولت، عدالت است و معتقد است هر کاری اقتضای عدالت باشد باید انجام شود.

وی افزود: درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی با یک بی‌عدالتی شدید مواجه بودیم و سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می‌شد. دولت صادرات انجام می‌دهد؛ صادرات نفت، گاز و غیره که آن را می‌تواند دو جور بفروشد نخست به قیمت ارز مرسوم که سالانه ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که یا آن را در خزانه بریزد یا یارانه بدهد و نوع دوم آنکه به‌جای ارز آزاد، به بهای ۴۲۰۰ تومان بفروشد که مابه‌التفاوت آن سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که تنها بخشی از آن در قالب یارانه روی اقلام و مانند آن به مردم برمی‌گردد.

کد خبرنگار: ۱۵
۲۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 1
    کو به حساب ما نیامده
  • ابراهیم IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    بعد از 45سال عمر از خدا ،حاصل زحمتم رو گذاشتم تو بانک بلکه یه توافقی ایران صورت بده قیمت ها پایین بیاد ،بتونم شاید یه خونه تهیه کنم،حالا به خاطر این پول یارانمو قطع کردین ،واقعا که،لااقل تحقیق میکردید ببینید شغل درست حسابی دارم!!این انصاف نیست،داشتن خونه وشغل رو لااقل ملاک قرار میدادین،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید