وزیر فرهنگ قطر، همراه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد. در حاشیه این دیدار، محمدمهدی اسماعیلی، از تدارک برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایران در جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر خبر داد.

اعلام برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایران برای جام جهانی قطر

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، عبدالرحمان بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی، وزیر فرهنگ کشور قطر، امروز (پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت) از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

در این بازدید که محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و یاسر احمدوند (رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) هم حضور داشتند، وزیر فرهنگ قطر، در غرفه این کشور که مهمانِ ویژه سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، حضور یافت و از بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب، غرفه عمان، غرفه گرنت و چند غرفه از ناشران داخلی بازدید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: «با کشور قطر یک تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور امضا کرده‌ایم که همکاری بسیار خوبی است. این سفر هم مقدمه‌ای برای اجرای این تفاهم‌نامه بود.»

او با بیان این‌که در آینده نزدیک به قطر سفر خواهد کرد، افزود: «در آن‌جا برنامه‌هایی داریم. همچنین برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای و برنامه‌هایی فرهنگی‌ را برای جام جهانی فوتبال تدارک دیده‌ایم. دولت قطر خواهان این است که جمهوری اسلامی در بحث‌ برگزاری جام جهانی به آن‌ها کمک کند؛ این رویداد یک اتفاق مهم است و در فرصت کوتاهی چندین میلیون نفر قرار است وارد قطر شوند. ما هم تلاش می‌کنیم این کار را در منطقه پشتیبانی کنیم. بهترین روابط را امروز با قطر داریم و می‌خواهیم به حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تسری دهیم.»

وزیر ارشاد ادامه داد: «خیلی از دوستان و هنرمندان ما از اهالی هنری موسیقی و نقاشی به قطر رفت‌ و آمد دارند. وزیر فرهنگ قطر هم ابراز علاقه‌ کرد که این روابط بیشتر شود و امیدوارم اتفاقات خوبی در این بحث بیفتد. البته درباره سایر کشورها هم همین روابط فرهنگی را دنبال می‌کنیم.»

اسماعیلی با اشاره به حضور لبنان در نمایشگاه کتاب، گفت: «امروز وزیر فرهنگ قطر از نمایشگاه دیدار کرد. در روزها و هفته آینده نیز وزرای فرهنگ منطقه به تهران خواهند آمد و در راستای سیاست کلان دولت که بحث ارتباط با کشورهای همسایه است، حرکت خواهیم داد.»

وزیر ارشاد درباره تمدید نمایشگاه کتاب با توجه به یک روز تعطیلی آن به خاطر آلودگی هوا، گفت: «بحث تمدید نمایشگاه در حال بررسی است اما مزیت مهم نمایشگاه امسال برگزاری به صورت مجازی بوده است و احتمال دارد بخش مجازی را تمدید کنیم زیرا در صورت تمدید فیزیکی، نهادهای مختلف درگیر هستند. تصیم‌گیری نهایی نشده اما بنا داریم از نظر حضوری و یا مجازی، تمدید صورت گیرد که افرادی که فرصت خرید کتاب را از دست داده‌اند بتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.»

برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای ایران برای جام جهانی قطر

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید