عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: باید از از فعالیت تورهای غیرمجاز جلوگیری شود و اگر در تورهای مجوزدار هم تخلف گزارش شد باید برخورد شود.

توقف فعالیت تورهای غیرمجاز + با متخلفان برخورد خواهد شد!

به گزارش سلام نو، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مراغه اظهار داشت: متاسفانه در برخی از این تورها به صورت مختلط برنامه‌هایشان را تدارک می بینند که این از لحاظ شرعی و قانونی قابل قبول نیست و باید برخورد شود.

وی تاکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز نیز نباید با گروهای غیرمجاز همکاری کنند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: همچنین گروه‌هایی هم که در قالب تورهای ورزشی فعالیت می‌کنند می بایست اداره ورزش و جوانان در هنگام مجوز دادن به آن‌ها صلاحیت ورزشی آنان را بررسی کند.

وی افزود: اتاق اصناف و پلیس فتا نیز به موضوع انتشار تصاویر و فیلم‌های آرایشگاه‌ها زنانه ورود کنند و اجازه انتشار آنها را در فضای مجازی ندهند.

امام جمعه مراغه به تشدید نظارت‌ بر فعالیت مدارس غیرانتفاعی هم تاکید و اعلام کرد: برخی برنامه های خارج از وظایف و نامتعارف از مدارس غیرانتفاعی گزارش می شود که انتظار داریم آموزش‌ و پرورش ورود کند.

آیت‌الله پورمحمدی اظهار کرد: در این راستا کارگروهی متشکل از دستگاه‌های متولی تشکیل شود تا در خصوص تورهای گردشگری و رستوران های بدون جواز و دیگر موارد اشاره شده تعیین‌ تکلیف شود.

وی عفاف و حجاب را نه تنها مساله اسلامی بلکه ملی دانست و اظهار کرد: قبل از اسلام ایرانیان حجاب‌ و عفاف را به عنوان ارزش ملی رعایت می‌کردند.

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه اعلام کرد: امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت و وظیفه همه ماست و باید برای مشکلات مطرح شد راهکارهای مواجه را بررسی کنیم.

فعالیت تورهای غیرمجاز متوقف شود


داود اسدیان گفت: برای حل مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی ۲ راهکار فرهنگی و برخورد قانونی پیش‌بینی می‌شود در این میان برخورد قانونی را باید در اولویت بعدی قرار دهیم.

وی بیان کرد: توجیه نقش و وظیفه دستگاه های متولی می تواند در راهکار فرهنگی و حل بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه گره‌گشا باشد.

به گفته فرماندار مراغه باید جلسات این‌چنینی کاربردی باشد چراکه وظایف تمامی دستگاه‌ها مشخص و نیازمند ورود جدی همه آن‌ها است.
شود.

اسدیان گفت: همچنین بستر سازی برای مراعات شئون دینی و برخورد با منکرات در جامعه را ضروری دانست.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این جلسه گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز و فاقد مجوز در شهرستان مشکلی اساسی است و متاسفانه پایبند هیچگونه قانون و مسائل شرعی نیستند.

فعالیت تورهای غیرمجاز متوقف شود


سرهنگ «سعید رشیدی» ادامه داد: این تورها از طریق فضای مجازی ثبت‌نام و به شهرهای مختلف کشور سفر می‌کنند و شاهد ترویج بی‌بندوباری در آن‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: مشکلاتی نیز در برخی گروه‌های کوهنوردی، مدارس غیرانتفاعی، بیمارستان‌ها ، مطب‌ها و آرایشگاه‌های زنانه گزارش شده است.

وی گفت: انتشار فیلم‌های میهمانی ها در فضای مجازی، بساط مشروب و قمار در پارک بانوان، رفتارهای نامتعارف در خوابگاه‌های دانشجویی، سگ گردانی، دوچرخه‌سواری بانوان با وضعیت زننده و موتورسواری زنان، افزایش مدلینگ و خالکوبی دختران، گرایش بانوان به مصرف قلیان و مواد مخدر از جمله دیگر دغدغه‌ها است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید