اساس سئو، تولید محتوا است. هر سایتی که داشته باشید، فروشگاهی، خدماتی، خبری و ... برای دیده‌شدن احتیاج به محتوا دارید. اولین گامی که من در خصوص آموزش سئو برداشتم، آموزش تولید محتوای سئو شده بود. محتوای سئو شده فاکتورهای مهمی دارد که در صورت رعایت آنها نزد گوگل شناخته می‌شوید و اعتبار می‌گیرید.

آموزش سئو فقط در ۲۹ دقیقه رایگان!

پیشرفت تکنولوژی و گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و پیدایش سایت های زیادی که توسط کمپانی‌های بزرگ و به کمک شرکت‌های طراحی سایت ایجاد شدند، باعث ایجاد مشاغل جدید و همین‌طور افزایش ارزش برخی شغل‌ها شد. سئو سایت جز مشاغلی محسوب می‌شود که روزبه‌روز بیشتر شناخته شده و ارزش آن درک می‌شود. اگر شما هم صاحب و یا مدیر کسب‌وکار اینترنتی هستید، به‌خوبی می‌دانید که سئو برای سایت شما چه ارزشی دارد و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. سئو در کنار تأثیرات مثبتی که بر وب‌سایت و در نهایت کسب‌وکار شما دارد، بسیار پرهزینه است؛ گرچه با سئو سایت می‌توانید به درآمد بالاتری برسید و تمام هزینه‌هایی که صرف کرده‌اید را مجدداً به دست آورید، اما برای شروع این فرایند احتیاج به یک سرمایه اولیه دارید. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها، برای کاهش هزینه‌های سئو، اقدام به سرمایه‌گذاری روی خود یعنی آموزش سئو کرده‌اند. اگر شما هم به هر دلیلی قصد دارید که آموزش سئو ببینید با من همراه باشید تا نقشه راهی که خودم از آن استفاده کردم و به نتیجه رسیدم را به شما نشان دهم.

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

سئو برگرفته از کلمه Search Engine Optmization به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. بهینه بودن سایت شما باعث می‌شود که سایت شما در نتایج بیشتر و جایگاه‌های بهتر دیده شود و از این طریق مخاطبانی جذب کنید. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مزیت‌های سئو سایت می‌پردازیم:

  1. افزایش ترافیک هدفمند سایت
  2. افزایش نرخ کلیک CTR
  3. جذب مشتری از همه نقاط کشور و شانس بیشتر برای فروش
  4. افزایش سرعت سایت
  5. بهبود رابط کاربری و تجربه کاربری UI/UX
  6. شناخته شدن برند شما و جذب مشتری از این طریق
  7. افزایش فروش
  8. ایجاد اعتماد و اعتبار تنها با حضور در نتایج اول گوگل
  9. به‌تنهایی می‌تواند باعث گسترش کسب‌وکار شما شود
  10. یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که با مراقبت مستمر بیشترین سود را به شما می‌رساند

سایت‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: خبری، خدماتی، فروشگاهی.
فروش برای سایت‌های خدماتی و فروشگاهی به معنی فروش محصول و خدمات می‌باشد؛ اما معنی فروش در سایت‌های خبری کمی متفاوت است. سایت‌های خبری از طریق همکاری در فروش و یا انتشار تبلیغ و رپورتاژ، به درآمد می‌رسند.

تولید محتوا

اساس سئو، تولید محتوا است. هر سایتی که داشته باشید، فروشگاهی، خدماتی، خبری و ... برای دیده‌شدن احتیاج به محتوا دارید. اولین گامی که من در خصوص آموزش سئو برداشتم، آموزش تولید محتوای سئو شده بود. محتوای سئو شده فاکتورهای مهمی دارد که در صورت رعایت آنها نزد گوگل شناخته می‌شوید و اعتبار می‌گیرید.

آموزش سئو سایت

دوره‌های سئو را می‌توان به‌صورت حضوری یا مجازی گذراند؛ هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند:

آموزش سئو

  • در آموزش حضوری، ارتباط نزدیک‌تری با مدرس سئو برقرار می‌شود ولی در دوره‌های مجازی، معمولاً به دلیل تعداد بالای دانشجویان، ارتباط با مدرس اندکی دشوارتر است.
  • در آموزش‌های حضوری با چالش‌هایی که دیگر دانشجویان دارند آشنا می‌شویم و اگر در آینده دچار مشکلات مشابه شویم، با کمی خلاقیت می‌توانیم راهکار پیدا کنیم؛ در آموزش‌های مجازی معمولاً دانشجویان ارتباطی با یکدیگر ندارند.
  • زمان کلاس‌های حضوری آموزش سئو انعطاف ندارد ولی آموزش‌های مجازی انعطاف‌پذیری بالایی دارند. اگر دوره از قبل ضبط شده باشد می‌توانید هر زمان که خواستید آموزش ببینید و اگر به‌صورت وبینار باشد، فایل آن در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.
  • فایل‌های دوره مجازی همیشه در اختیار شما قرار دارند و هر زمان که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید؛ ولی دوره‌های حضوری آموزش سئو چنین قابلیتی ندارند.

به دلیل شرایط کاری که خودم داشتم و مزیت‌هایی که دوره‌های مجازی داشتند، انتخاب من آموزش سئو مجازی بود. مدرس‌های زیادی وجود دارند (در هر زمینه‌ای) که نکات مهم آموزشی را از دانشجویان خود دریغ می‌کنند؛ بنابراین من زمان زیادی صرف کردم تا یک مدرس حرفه‌ای که آموزش سئو پیشرفته را به بهترین و کامل‌ترین شکل ارائه می‌کند، پیدا کنم.

بخش‌های مختلف سئو

آموزش سئو شامل سه بخش متفاوت می‌باشد:

  • سئوی داخلی on page SEO
  • سئوی خارجی off page SEO
  • سئوی فنی technical SEO

درست‌ترین کار برای سئو سایت، پیش‌بردن هر سه بخش در کنار هم و به‌صورت هم زمان است. در دوره‌های آموزش سئو، این سه بخش در کنار هم تدریس می‌شوند؛ ولی اغلب کسانی که در ابتدای راه سئو هستند فکر می‌کنند می‌توانند تنها با یکی از این بخش‌ها سایت خود را بهینه‌سازی کنند! این یک طرز فکر اشتباه است.

نکات مهم آموزش سئو

قبل از شروع آموزش سئو، نکاتی که از نظر خودم بسیار مهم است و با آن‌ها روبرو شدم را بخوانید: 

سئو سایت

  1. هرگاه نسبت به دنبال‌کردن و یا ادامه آموزش سئو دلسرد شدید، به یاد بیاورید که این یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که در زندگی خود می‌توانید انجام دهید.
  2. برای اینکه در سئو متخصص شوید، علاوه بر آموزش سئو باید تجربه هم کسب کنید. هر متخصص سئوی موفقی که می‌بیند شکست‌های فراوانی را تجربه کرده تا بتواند به‌خوبی معنای سئو را درک کند و موفق شود.
  3. سئو شامل طیف وسیعی از اقدامات و قوانین و ... می‌شود. برای شروع بهتر است از آموزش‌ها و دوره‌هایی استفاده کنید که زمان کوتاه‌تری دارند؛ این‌گونه یک دید کلی نسبت به سئو پیدا می‌کنید و پس از آن می‌توانید آموزش سئو تخصصی‌تری ببینید.
  4. از دوره‌های شخصی استفاده کنید که تجربه زیادی در زمینه‌های مختلف دارد.
  5. سعی کنید مدرسی را انتخاب کنید که تجربه حضور سایت خودش در نتایج اولیه گوگل را داشته باشد. سئوی سایت‌هایی که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند، زمان و تلاش زیادی می‌طلبد؛ مدرسی که در کلمات کلیدی مربوط به سئو، در نتایج اولیه گوگل حضور دارد، بی شک از متخصص‌ترین و بهترین‌هاست و به همه جوانب سئو، تسلط کافی دارد.

کلام آخر - تجربه من از آموزش سئو

مدت زیادی برای فروش محصولاتم، مشغول فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بودم. فروش ثابتی داشتم و هروقت که تبلیغ می‌کردم، فروش افزایش پیدا می‌کرد و بعد از مدتی دوباره روز از نو، روزی از نو!
از افرادی که در زمینه کاری من فعال و موفق بودند، کمک و مشاوره گرفتم و به این نتیجه رسیدم که به‌جای صرف هزینه برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، یک سایت طراحی کنم و در سایت فعالیت کنم. در عرض یک ماه طراحی سایت یاد گرفتم و سایتم را طراحی کردم و شروع کردم به دیدن آموزش‌های رایگان سئو و حتی آموزش‌های تخصصی سئو که هزینه‌های بسیار بالایی داشتند.

حدود ۶ ماه به‌صورت جدی فعالیت کردم و تمام نکاتی که آموخته بودم را روی سایت خودم انجام داد؛ ولی نتیجه‌های بسیار ضعیفی گرفتم. تصمیم گرفتم از آموزش‌های سئوی تخصصی‌تری استفاده کنم. همان‌طور که قبلاً هم گفتم، زمان زیادی برای یافتن یک مدرس خوب صرف کردم؛ هر دفعه اصطلاحات مربوط به آموزش سئو را جستجو می‌کردم و نام وب‌سایت‌هایی که در نتایج اول گوگل بودند را برای خودم یادداشت می‌کردم؛ در نهایت یک سایت را انتخاب کردم، مدیر وب.

دوره سئو در ۲۹ دقیقه

به‌جرأت می‌توانم بگویم هیچ‌کدام از آموزش‌هایی که دیده بودم به‌اندازه آموزش‌های این سایت حرفه‌ای و جامع نبود.
این بار پس از ۲ ماه وقت‌گذاشتن برای سئوی سایتم طبق آموزش‌های مدیروب، به نتایج قابل‌توجهی رسیدم. اگر قصد دیدن آموزش سئو به‌صورت رایگان دارید، کافی است عبارت "آموزش سئو در ۲۹ دقیقه" را جستجو کنید و با این آموزش رایگان، اطلاعاتی را دریافت کنید که نظیر آن در هیچ سایتی نیست.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید