عبارت پروپوزال برگرفته از واژه انگلیسی PROPOSE به معنی پیشنهاد دادن است و بطور کلی به معنی پیشنهاد پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد. پروپوزال هدف شما از نوشتن یک مقاله و آنچه را که در ذهن دارید تا عملی کنید را به مخاطب نشان می دهد.

آریاپروژه جایی مطمئن برای سفارش انجام تحقیق و مقاله

هر کسی که با مجامع علمی کمترین آشنایی را داشته باشد، می داند که انجام تحقیق کلیدی ترین راه برای رسیدن به موفقیت است. اعتبار یک شخص در مجامع علمی که مدعی فراگیری علوم است، از همین طریق اثبات می شود. تحقیق منجر به کشف علوم جدید، گسترش شناخت ما از علوم فعلی، استفاده از کشفیات جدید و تولید فناوری می شود.

تحقیق چیست و چه هدفی از انجام تحقیق داریم؟

خود کلمه تحقیق ریشه در کلمه حق داردانجام تحقیق به یک سری فعالیت نسبت داده می شود که به منظور یافتن و کشف حقیقت صورت می گیرند. تحقیق می تواند به فعالیت میدانی، پرسش و پاسخ از افراد، اثبات یک فرمول ریاضی و بررسی علوم تجربی گفته شود.

هر تحقیقی متناسب با نوع و هدف آن با یکدیگر تفاوت هایی دارند، اما در مجموع همه  آنها از ساختار یکسانی پیروی می کنند. هر تحقیق یک هدف، موضوع، تعدادی سوال، فرضیه های اولیه، پیشینه قبلی، طرح و روش دارد. در نهایت انجام یک تحقیق موفق منجر به نگارش تحقیق می شود.

انجام تحقیق به منظور کشف یک حقیقت، اثبات یک مسئله، یافتن و اطمینان از یک نظر علمی و یا جمع آوری اطلاعات صورت می گیرد. در طول تحقیقات هدف پروژه بطور کلی ثابت است و تا یافتن یک نتیجه و یا شکست هدف تغییری نمیکند.

رابطه میان تحقیق و انجام مقاله

یکی از مهم ترین بخش هایی که در انجام تحقیق باید به آن توجه شود مستند سازی است. نتایج تحقیق شما هر چند با ارزش باشد، اگر مستند سازی نشود بی ارزش است. شما باید فرضیات اولیه، روش انجام کار، موارد استفاده شده حین کار، مقالات مطالعه شده و آزمایشات انجام شده را به صورت مستند و با رعایت قواعد نگارش تحقیق در قالب یک مقاله بنویسید.

نوشتن و انجام مقاله به شما این امکان را می دهد که یافته ها و نتایج خود را به دیگران منتقل کنید. دستاورد شما با این مستند سازی به فراموشی سپرده نمی شود و همچنین ممکن است در مقاله های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. اگر این کار به درستی صورت گیرد، شما در مجامع علمی نیز شناخته می شوید و برای خود اعتبار کسب می کنید.

رابطه میان انجام تحقیق و مقاله

انجام مقاله نیز یک ساختار مشخص و تعریف شده به صورت استاندارد دارد تا در مجامع علمی و یا دانشگاهی پذیرفته شود. شما قبل از نوشتن مقاله و یا انجام پروژه باید اقدام به انجام پروپوزال کنید. در واقع پروپوزال اولین قدم برای شروع است که شما باید برای به نتیجه رسیدن مقاله بردارید.

پروپوزال چیست و چرا اهمیت دارد؟

عبارت پروپوزال برگرفته از واژه انگلیسی PROPOSE به معنی پیشنهاد دادن است و بطور کلی به معنی پیشنهاد پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد. پروپوزال هدف شما از نوشتن یک مقاله و آنچه را که در ذهن دارید تا عملی کنید را به مخاطب نشان می دهد.

انجام پروپوزال یک مرحله مهم در تحصیلات آکادمیک است و شما برای نوشتن مقاله یا انجام پروژه پایانی باید آنرا به درستی انجام دهید. پروپوزال دیگر افراد را مجاب می کند تا هدف تحقیق را تایید کنند و به ارزش و اعتبار مقاله پی ببرند. پروپوزال با کیفیت تاثیر بسیار زیادی در موفقیت یک مقاله دارد و چشم پوشی از آن می تواند منجر به عدم تایید، اتلاف وقت و یا شکست شود.

انواع تحقیق

اگر قصد این را داشته باشیم که انواع مختلف تحقیق را دسته بندی کنیم، کار بسیار دشواری داریم. گستردگی تحقیقات موجب شده تا در بین صاحب نظران درباره دسته بندی و انواع تحقیق اختلاف نظر وجود داشته باشد. اما بطور کلی تحقیق ها به دو نوع پایه و کاربردی تقسیم می شوند.

تحقیق پایه: مرز های علم، تنها مرز هایی هستند که ما آنها را برای خود ترسیم کرده ایم. این مرز ها حاصل همان انجام تحقیق است که منجر به شناخت ما از علم شده است. هر علم جدید و تحقیقاتی که منجر به تولید علم شود این مرز ها را گسترش می دهد و درک ما از جهان اطراف را بیشتر خواهد کرد. به هر تحقیقی که به منظور یک یافته جدید، کشف و یا فرمول جدید شود تحقیق پایه گفته می شود.

تحقیق کاربردی: یافته های جدید، علوم و فرمول هایی که کشف می شود، اگر در عمل استفاده نشود هیچ کاربردی ندارد. برخی تحقیقات به منظور استفاده از علم در عمل برای تولید یک فناوری جدید، استفاده در اثباتی دیگر و یا ساخت یک محصول مانند دارو صورت می گیرد. به تحقیقی که به منظور استفاده از یک تحقیق دیگر صورت می گیرد تحقیق کاربردی گفته می شود. به نوعی، تحقیق کاربردی مکمل تحقیق پایه است.

سمینار چیست؟

اگر یک دانشجو باشید و دوران دانشجویی را گذرانده باشید، حتما در چندین واحد نیاز بوده تا یک سمینار برگزار کنید. آماده سازی و انجام سمینار کاری مشابه ارائه دادن است و تفاوت چندانی با آن ندارد. برای سمینار عموما تعدادی از دانشجویان، مشتاقان و صاحب نظران گرد هم می آیند و به توضیحات، ارائه و اسلاید های محقق گوش فرا می دهند.

سمینار چیست

تفاوت تحقیق و سمینار در چیست؟

فرض کنید که شما مرحله انجام تحقیق خود را به پایان رسانده اید و به یک سری نتایج دست پیدا کرده اید. اگر قصد این را داشته باشید تا یافته های خود را با دیگران در میان بگذارید، راه های زیادی وجود دارد. از میان این راه ها می توان به منتشر کردن مقاله، مکاتبه با افراد فعال در زمینه مربوطه و چاپ کتاب اشاره نمود.

یکی از راه های به اشتراک گذاشتن نتایج تحقیق، برگزاری سمینار است. شما با برگزاری و انجام سمینار این امکان را خواهید داشت تا حاصل کار خود را با دیگران در میان بگذارید، از نظرات و انتقادات آنها بهره مند شوید.

آریاپروژه، معتبرترین وبسایت انجام انواع مقاله و تحقیق

همانطور که در قبل اشاره کردیم، انجام مقاله می تواند به شما کمک شایانی در به دست آوردن اعتبار کند. داشتن یک مقاله همچنین می تواند به شما در گرفتن بورسیه، پذیرش دانشگاه در خارج از کشور و یا پیدا کردن شغل و داشتن رزومه قوی کمک کند. از این رو انتخاب یک مجموعه برای انجام کار بسیار اهمیت دارد.

یکی از معتبرترین وبسایت ها برای انجام انواع تحقیق، مقاله و پروپوزال آریاپروژه است. اگر بنا به هر دلیلی می خواهید که این کار توسط مجموعه دیگر انجام شود، این مجموعه می تواند بهترین خدمات را با کمترین قیمت برای شما انجام دهد.

آریا پروژه با داشتن ده ها نویسنده تحقیق و مقاله آماده انجام پروژه های شما عزیزان در رشته های مختلف با کیفیت عالی است.

جهت ارتباط و سفارش پروژه خود با شماره ۰۹۱۲۵۰۱۳۰۹۴ تماس حاصل نمایید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید