جراحان مغز و اعصاب افراد مبتلا به طیف وسیعی از مشکلات عصبی مانند درد پایین کمر، اختلالات سیستم عصبی محیطی، تومورهای مغزی و سندرم تونل کارپال را درمان می‌کنند. جراح حوزه اعصاب، از جدیدترین فناوری‌های تصویربرداری برای یافتن علت مشکل استفاده می‌کند.

آشنایی با جراح مغز و اعصاب و تخصص هایی که دارد

سیستم عصبی بدن گاهی با اتفاقاتی که می‌افتد دچار اختلالاتی می‌شود که برای درمان این اختلالات می‌توان از جراح مغز و اعصاب کمک و راهنمایی گرفت و از خدماتی که توسط این تخصص ارائه می‌شود استفاده کرد. گاهی برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب نیاز به انجام جراحی است، اینجاست که جراح مغز و اعصاب "https://doctoreto.com/doctors/speciality/neurosurgeon" وارد کار می‌شود. برخی از بیماری‌ها مانند تومور مغزی یا ضربه‌های مغزی و نخاعی هم نیاز به جراحی دارند و شما برای درمان باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

دکتر جراح مغز و اعصاب به پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی اختلالات مؤثر بر سیستم عصبی می‌پردازد و به عنوان جراح مغز و اعصاب شناخته می‌شود. سیستم عصبی شامل مغز، سیستم عصبی مرکزی و محیطی، نخاع و … است و این متخصصان در زمینه جراحی مغز و اعصاب تخصص بسیار بالایی دارند.

جراح مغز و اعصاب در چه زمینه‌ای تخصص دارد

آشنایی با جراح مغز و اعصاب و تخصص هایی که دارد

جراح مغز و اعصاب پزشکی است که بیماری‌های مربوط به مغز، نخاع، ستون فقرات و سایر قسمت‌های سیستم عصبی را تشخیص داده و در صورت نیاز با جراحی درمان می‌کند. تفاوت جراح مغز و اعصاب با نورولوژیست این است که جراح به طور خاص در زمینه جراحی آموزش دیده است درحالی که متخصص مغز و اعصاب نمی‌تواند جراحی انجام دهد و بر سایر روش‌های درمانی تمرکز دارد.

جراح مغز و اعصاب در درمان بیماری‌های عصبی تخصص دارد و علاوه بر جراحی می‌تواند وظایف دیگری هم انجام دهد. به طور مثال می‌تواند با سایر متخصصان مانند پزشکان اورژانس و متخصصان مغز و اعصاب همکاری کند و به ارزیابی و توان‌بخشی افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی کمک کند.

وظیفه‌ی جراح مغز و اعصاب چیست

آشنایی با جراح مغز و اعصاب و تخصص هایی که دارد

جراح مغز و اعصاب به عنوان مجرب‌ترین و آموزش‌دیده‌ترین متخصص حوزه مغز و اعصاب شناخته می‌شود و زمان زیادی را صرف مشاوره با سایر پزشکان در موارد مختلف می‌کند. جراح مغز و اعصاب فهرستی از بیماری‌های خاص را دارد که هر کدام از آنها چالش‌های منحصربه‌فردی دارند. همه این موارد به جراحی نیاز ندارند، اما بعضی از آنها به احتمال زیاد نیاز به جراحی خواهند داشت.

https://doctoreto.com/blog/what-is-the-role-of-neurosurgeon

جراحان مغز و اعصاب افراد مبتلا به طیف وسیعی از مشکلات عصبی مانند درد پایین کمر، اختلالات سیستم عصبی محیطی، تومورهای مغزی و سندرم تونل کارپال را درمان می‌کنند. جراح حوزه اعصاب، از جدیدترین فناوری‌های تصویربرداری برای یافتن علت مشکل استفاده می‌کند. زمانی که جراح شما منبع و علت مشکل را بداند، می‌تواند روشی برای درمان مؤثر آن پیدا کند.

جراح مغز و اعصاب به تشخیص و درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازد

مننژیت : مننژیت یک عفونت جدی در قسمت بیرونی مغز یا نخاع است و علائم آن شبیه علائم تب است، اما معمولا طولانی‌تر و شدیدتر است. برای درمان مننژیت بسته به ویروسی یا باکتریایی بودن عفونت به نوع خاصی از جراحی نیاز است.

اختلالات ستون فقرات : اختلالات ستون فقرات طیف وسیعی از مشکلات و بیماری‌ها را شامل می‌شود که جراح مغز و اعصاب می‌تواند آنها را درمان کند. دیسک‌های ستون فقرات صفحات نرم و منعطفی هستند که بین مهره‌های شما قرار می‌گیرند. دیسک‌ها از ساییده شدن استخوان‌های ستون فقرات شما به یکدیگر جلوگیری می‌کنند. فتق دیسک ستون فقرات زمانی رخ می‌دهد که مواد داخلی دیسک متورم شده و از غشای بیرونی عبور کند. یا مثلا اگر دیسک‌های ستون فقرات ساییده یا پاره شوند شما دچار درد و ناراحتی در قسمت کمر می‌شوید. سایر بیماری‌های ستون فقرات عبارت‌اند از:

● تومورهای ستون فقرات و نخاع

● آسیب دیدگی و شکستگی مهره‌های ستون فقرات

● لغزندگی مهره‌های ستون فقرات

● تنگی کانال نخاعی ستون فقرات

 جراح مغز و اعصاب برای درمان بیماری ستون فقرات، انواعی عمل خاص انجام می‌دهد که نسبتا سریع هستند و طی یک روز انجام می‌شوند.

بیماری پارکینسون : مغز برای کنترل حرکات بدن نوعی ماده به نام دوپامین ترشح می‌کند. درصورتی که مغز نتواند به اندازه کافی دوپامین بسازد اختلال در حرکات بدن به وجود می‌آید و می‌تواند باعث لرزش و مشکلات تعادلی شود. اکثر افراد مبتلا به پارکینسون با دارو درمان می‌شوند، اما برخی موارد پیچیده‌تر هستند. هنگامی که این بیماری به شدت بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد، جراح می تواند با جراحی، نوعی الکترود در بدن بکارد که مغز شما را برای ساختن دوپامین تحریک کند و علائم را تسکین دهد.

صرع : اختلال در سیستم عصبی مرکزی ممکن است باعث تشنج و صرع شود. چندین روش جراحی وجود دارد که جراحان می‌توانند برای درمان صرع از آنها استفاده کنند. مانند جراحی لیزر ابلیشن که ضایعات خاصی را که در مغز باعث تشنج می‌شود مورد هدف قرار می‌دهد.

تومورهای مغزی : زمانی که سلول‌های مغز به صورت غیرطبیعی و غیرقابل کنترل رشد کنند باعث ایجاد توده‌ای در مغز می‌شوند که به آن تومور مغزی گفته می‌شود و می‌تواند به مغز و بخش‌های سالم آن فشار وارد کند و عملکرد سایر قسمت‌ها را دچار اختلال کند. جراح مغز و اعصاب می‌تواند بدون آسیب به مغز این تومورها را خارج کند و جان بیمار را نجات دهد.

ضایعات عروق مغز : هرگونه مشکل در رگ‌های خونی مغز که باعث اختلال در خون‌رسانی به سلول‌های مغز شود، به ضایعات عروق مغز معروف است. این مشکل می‌تواند باعث سکته مغزی شود. از جمله اختلالت عروق مغز عبارت است از:

● آمبولی مغز یا ایجاد حباب در جریان خون

● لخته خون در عروق مغز که به ترومبوسیز معروف است.

● آسیب به رگ‌های خونی مغز

● اختلالات جمجمه

گرفتن نوبت آنلاین جراح مغز و اعصاب در دکترتو

در سامانه دکترتو (https://doctoreto.com) لیست بهترین جراحان و متخصصان مغز و اعصاب وجود دارد. می‌توانید به صورت آنلاین از متخصصین مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نوبت بگیرید.

لیست جراحان مغز و اعصاب در دکترتو

جراح مغز و اعصاب تهران :

● دکتر عبدالرضا کریمی (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر عبدالله خان فخرایی طهرانی (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر بیتا نیازی (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر امید هنرفر (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر بهرام عطایی (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر سید عبدالناصر آریان طباطبایی (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر بهرام قهرمانی کوره (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

جراح مغز و اعصاب شیراز :

● دکتر نیما درخشان (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر فردین رنجبر (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر هادی نیکنام (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر مهدی خانی (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر نوید فرزین (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر علیرضا زارعی زاده (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

● دکتر علی رزم کن (تخصص جراحی مغز و اعصاب)

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید