مملیکا؛ جهانگرد و عاشق سفره. اون به عنوان لیدر و راهنمای سفر، سفرهای زیادی رو طراحی و اجرا کرده. مملیکا مکانیک خونده و سال‌ها در همین زمینه کار کرده اما سال ۹۵ تصمیم می‌گیره با دنیای مهندسی خداحافظی کنه و در حال حاضر سفر می‌کنه و دیگران رو برای تجربه‌های جدید همراهی می‌کنه. اون به ماجراجویی علاقه داره و از جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیزی دیدن می‌کنه، در سفری به قاره بی‌نظیر آفریقا در کشور کنیا وارد می‌شه و به «دروازه جهنم» می‌ره. برای دونستن بیشتر راجع‌به این دروازه زمینی با ما همراه باشید.

عکسی شگفت‌آور از دروازه جهنم، روایتی از سفر مملیکا به کنیا

سلام نو-سرویس گردشگری: مملیکا از یکی از عجیب‌ترین دروازه‌های کنیا می‌گه و نقلی از یک لیدر محلی درباره وجه تسمیه اون داره: "به اینجا می‌گن دروازه جهنم. در واقع شبیه بهشت می‌مونه، ولی اسمش جهنمه. سالیان سال پیش در اینجا آتشفشان اتفاق میوفته و مردم اینجا که از قوم ماسایی‌ها بودند خیلی‌هاشون می‌میرند و پس از اون اسم اینجا رو میزارن دروازه جهنم. این توضیحاتی بود که لیدر این پارک ملی به من گفت و امیدوارم صحت داشته باشه. در این منطقه آتشفشانی، چشمه‌های آب‌گرم زیادی هم وجود داره و نیروگاه‌های زمین گرمایی زیادی نیز اینجا هست. این پارک ملی در مسیر دره بزرگ ریفت ولی یا همون The great rift valley  قرار داره که ۶۵۰۰ کیلومتر طول داره. کنیا ظاهرا اولین کشور آفریقایی هست که از انرژی زمین گرمایی برای تولید برق استفاده می‌کنه."

عکسی شگفت‌آور از دروازه جهنم، روایتی از سفر مملیکا به کنیا

اون در ادامه نحوه کار و تولید انرژی این نیروگاه رو توضیح می‌ده که خیلی جالب توجهه: "نیروگاه برق توربین‌هایی داره که باید به چرخش در بیان تا برق تولید کنند. برای چرخش توربین‌ها، از بخار آب در خالت سوپرهیت استفاده میشه. اینکه چگونه آب رو داغ کنیم تا به اون حالت برسه، متفاوت هست. مثلا در ایران از گاز و یا سوخت مازوت استفاده میشه، و در نیروگاه های زمین گرمایی از گرمای زیر زمین استفاده میشه. در واقع یک انرژی بسیار پاک هست و برای کنیا بسیار ارزان قیمت تمام میشه. ایران نیز اگر بخواهد میتونه مثلا در اطراف کوه سبلان این کار رو انجام بده. پیش بینی شده که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ درصد برق کنیا از این نیروگاه‌ها تامین بشه (بر اساس اطلاعات ویکی پدیا). این منطقه بسیار زیباست و تنها پارک ملی هست که امکان دوچرخه‌سواری در آن وجود داره. کشور کنیا در حدود ۴۵ پارک ملی و منطقه حفاطت شده داره که واقعا هر کدوم ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن."

عکسی شگفت‌آور از دروازه جهنم، روایتی از سفر مملیکا به کنیا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید