۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
کد خبر: 55357852

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه میزبان رهبران سوئد و فنلاند خواهد بود تا درباره درخواست‌ آنها برای پیوستن به ناتو گفتگو کنند.

سران فنلاند و سوئد به آمریکا می‌روند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در کاخ سفید میزبان رهبران سوئد و فنلاند خواهد بود.

در بحبوحه جنجال ها بر سر عضویت فنلاند و سوئد در پیمان ناتو، کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه میزبان رهبران سوئد و فنلاند خواهد بود تا در مورد درخواست‌ آنها برای پیوستن به ناتو بحث و گفتگو کنند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن، «ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد و «سائولی نینیستو» رئیس‌جمهور فنلاند در این دیدار در خصوص «امنیت اروپا، تقویت مشارکت نزدیک کشورها در طیفی از مسائل جهانی و حمایت از اوکراین» رایزنی خواهند کرد.

سوئد و فنلاند اخیرا حمله روسیه به اوکراین و نگرانی های امنیتی را پیش کشیده تا برای عضویت در ناتو اقدام کنند. روسیه بارها مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده و گفته این کار تنها به بسط یک ائتلاف نظامی در نزدیکی مرزهای این کشور منجر خواهد شد و هیچگونه پیامد صلح آفرینی به دنبال ندارد.

ساعاتی پیش پارلمان فنلاند با ۱۸۸ رأی موافق و ۸ رأی مخالف طرح درخواست عضویت در ائتلاف نظامی ناتو را تصویب کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید