یوسف نوری گفت: کتاب‌های تحصیلی سال آینده چاپ شده‌اند و امکان تغییر این کتاب‌ها برای امسال را نداریم اما برای سال تحصیلی آینده، تغییرات محتوایی در کتاب‌های همه پایه‌های تحصیلی انجام خواهد شد.

تغییر کتاب‌های درسی برخی پایه‌ها از سال آینده

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه مشکلی در زمینه ثبت سفارش کتب درسی و چاپ آنها وجود ندارد، از تغییر آزمایشی کتاب‌های درسی برخی پایه‌ها در سال تحصیلی آتی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی لطیفی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره روند ثبت نام و چاپ کتاب های درسی برای سال تحصیلی جدید توضیح داد و گفت: ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از ۲۸ فروردین آغاز شده و در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: چاپ کتاب‌های درسی نیز در حال انجام است و کارها در روال طبیعی خود پیش می‌روند.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به پرسشی پیرامون تغییرات کتب درسی در سال تحصیلی آینده، گفت: امسال تغییر کلی در کتاب‌های درسی نداشتیم؛ از سال آینده نیز اگر کار بر اساس روال خودش پیش برود در برخی پایه‌ها یک سری تغییرات آزمایشی خواهیم داشت. لذا فعلا هیچ تغییری در کتاب‌ها به صورت کلی نخواهیم داشت.

لطیفی ادامه داد: باید در همین زمینه یک سری پیش نیازها و اسناد را آماده کنیم و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسانیم که امسال پیگیر هستیم در مسیر تدوین چارچوب های راهنمای برنامه درسی حوزه‌ها بتوانیم کارهای تکمیلی را انجام دهیم. هنوز جزئیات تغییرات آزمایشی به صورت تفصیلی و دقیق مشخص نیست و پس از تکمیل فرایندها اعلام خواهد شد.

گفتنی است دو روز پیش (۲۵ اردیبهشت) وزیر آموزش و پرورش از تغییر کتاب‌های درسی دانش آموزان از سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مطالب غیرکاربردی در کتاب‌های درسی که برای دانش آموزان منفعتی ندارند، از کتاب‌های درسی حذف خواهند شد.

یوسف نوری گفت: کتاب‌های تحصیلی سال آینده چاپ شده‌اند و امکان تغییر این کتاب‌ها برای امسال را نداریم اما برای سال تحصیلی آینده، تغییرات محتوایی در کتاب‌های همه پایه‌های تحصیلی انجام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید