مقامات هندی روز سه‌شنبه از تمایل دهلی‌نو برای بازگشایی سفارت خود در کابل، پایتخت افغانستان خبر دادند.

هند برای بازگشایی سفارت خود در افغانستان اعلام آمادگی کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: منابع خبری نزدیک به دولت هند به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند دهلی نو با توجه به حضور فعال کشورهای مهم منطقه در افغانستان، هم‌اکنون در حال بررسی شرایط بازگشایی سفارت خود در کابل است.

به گفته این منابع، هند با توجه به باز بودن سفارتخانه‌های کشورهای مهم منطقه در کابل، عدم حضور در افغانستان را به نفع خود نمی‌داند.

منابع رسمی هندی گفته‌اند که این کشور مایل است به‌منظور تماس با طالبان، سفارت خود را بدون حضور کارمندان ارشد دیپلماتیک در کابل باز کند. شاید این سفارت در آینده خدمات کنسولی نیز ارائه کند.

منابع گفته‌اند که یک تیم امنیتی دولت هند ماه فوریه به کابل رفت و با مقامات طالبان دیدار کرد. گفته می‌شود که در میان حلقه های دیپلماتیک و امنیتی هند برسر بازگشایی سفارت این کشور در کابل همچنان اختلاف نظر وجود دارد.

اما، با توجه به باز بودن سفارت‌های کشورهای عمده منطقه مانند چین و روسیه، منافع هند نیز ایجاب می‌کند که حضور خود را در افغانستان حفظ کند.

به عقیده منابع دیپلماتیک هند، این کشور به دنبال گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه بوده و برای این کار حضورش در افغانستان را ضروری می داند.

بر اساس این گزارش، طالبان به هند در مورد مصونیت سفارت و کارمندانش در افغانستان اطمینان خاطر داده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید