سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: ریشه اتفاقات حال حاضر، گسترش‌های ناتو و نادیده گرفتن ملاحظات امنیتی و سیاسی کشورهاست، ناتو باید بداند که مسیر تقابل پایان خوشی ندارد.

تهران تمام تلاش خود را برای برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف بکار می‌گیرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که روابط ایران و روسیه راهبردی است و اجازه نخواهیم داد که هیچ موضوعی خلل در این روابط ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: تهران تمام تلاش خود را برای برقراری صلح میان مسکو و کی یف بکار می گیرد. در همین رابطه، ایران در نظر دارد دور جدیدی از تلاش ها برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین را آغاز کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با اشاره به اقدامات و سیاست های ناتو ادامه داد: ریشه اتفاقات حال حاضر، گسترش های ناتو و نادیده گرفتن ملاحظات امنیتی و سیاسی کشورهاست. ناتو باید بداند که مسیر تقابل پایان خوشی ندارد.

پیشتر نیز کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز اعلام کرده بود که تعامل تهران با مسکو در حوزه نظامی و دفاعی تنها محدود به خرید تجهیزات نظامی نیست.

وی همچنین در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد ایران منتظر سفر پوتین به تهران است. سفیر ایران در روسیه همچنین گفت که تصمیمات خوبی بین ایران و روسیه در زمینه تولید و توسعه میادین نفت و گاز اتخاذ شده است.

جلالی افزود: ایران نقشه همکاری در حوزه نفت و گاز را تدوین و به روسیه تحویل داده است. وی ادامه داد که شرکت های ایرانی و روسی ممکن است کارخانه تولید تجهیزات بخش نفت و گاز با چشم انداز صادراتی ایجاد کنند.

سفیر ایران در روسیه همچنین گفت: ایران می تواند کسری در حوزه اقتصاد دانش بنیان در روسیه را که به دلیل تحریم های غرب به وجود آمده، جبران کند. با وجود تحریم‌ها برضد مسکو، ایران قصد دارد تجارت با روسیه را افزایش دهد و هر دو کشور در تلاش برای رفع موانع هستند.

وی افزود: ایران قصد دارد واردات غلات از روسیه را افزایش دهد. امکان خرید سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن غلات و دانه های روغنی وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید