یک مقام ارشد دولت واشنگتن از موافقت جو بایدن با درخواست پنتاگون برای استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در سومالی به منظور مقابله با گروه "تروریستی" الشباب خبر داد.

بایدن دستور استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در سومالی را صادر کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت: این اقدام بازنگری در تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر خروج تمام نیروهای آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

این مقام ارشد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده، نیروهای آمریکایی در شرق آفریقا را تغییر موقعیت خواهد داد و با مشورت دولت سومالی، برای بازگرداندن حضور نظامی آمریکا در سومالی اقدام خواهد کرد.

این مقام گفت "کمتر از ۵۰۰" سرباز به این کشور بازگردانده خواهند شد، اما از ارائه تعداد دقیق نیروها خودداری کرد. او با این حال تاکید کرد که پنتاگون به تعداد نیروها در قبل که تعدادشان در دولت قبلی در سومالی حدود ۷۵۰ تن بود، بازنمی‌گردد.

این مقام، عقب‌نشینی دولت ترامپ را "ناگهانی و غیرمنتظره" توصیف کرد و گفت که الشباب از آن زمان "متأسفانه تنها قوی‌تر شده است". این مقام با اشاره به اینکه این گروه در سال‌های اخیر ده‌ها آمریکایی را در شرق آفریقا کشته است، به ویژه سه تن در کنیا در اوایل سال ۲۰۲۰ گفت: متأسفانه علنا دیده‌ایم که الشباب قصد و توانایی دارد تا آمریکایی‌ها را هدف قرار دهد.

تصمیم ترامپ در دسامبر ۲۰۲۰ برای خروج پرسنل آمریکایی از سومالی بخشی از تلاش گسترده‌تر او در روزهای پایانی دولتش برای عقب‌گرد از دخالت ایالات متحده در درگیری‌های جهانی، از جمله در افغانستان و عراق بود. اما دولت بایدن بر این باور است که الشباب با توجه به تهدیدی که ایجاد می‌کند، «یک اولویت قابل توجه است» و حضور «مداوم» آمریکا در آنجا برای مقابله با این گروه ضروری است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید