مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه با اختصاص ۴۰ میلیارد دلار کمک بیشتر به اوکراین در جنگ با روسیه موافقت کرد.

کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین در مجلس سنا تصویب شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، کریگ کاپلان، خبرنگار سی اسپن در کنگره آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: سنای آمریکا با ۸۱ رای مثبت و ۱۱ رای منفی به لایحه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین رای مثبت داد. انتظار می‌رود که رای گیری نهایی درباره این لایحه تا روز پنجشنبه انجام شود. ۱۱ عضو جمهوری خواه مجلس سنا یعنی بلکبرن، بوزمن، براون، کراپو، هاگرتی، هاولی، لی، لومیس، مارشال، پل و توبرویل به این لایحه رای منفی دادند.

کمک ۴۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین در مجلس سنا تصویب شد

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه به اختصاص ۴۰ میلیارد دلار کمک بیشتر به اوکراین در جنگ با روسیه رای داد و زمینه را برای رای گیری در مورد این لایحه احتمالاً در اواخر این هفته فراهم کرد، زیرا کمک‌های نظامی و بشردوستانه به دلیل مخالفت سناتور رند پل سناتور جمهوری خواه به تعویق افتاد.

مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه کمک‌ به اوکراین را در ۱۰ مه تصویب کرد. اما پس از آن که سناتور جمهوری خواه رند پل از اجازه رای گیری سریع امتناع کرد، این لایحه در سنا متوقف شد. دموکرات‌های همکار بایدن هم مجلس نمایندگان و هم سنا را کنترل می‌کنند، اما قوانین مجلس سنا برای انتقال سریع به رأی‌گیری نهایی در مورد اکثر قانون‌ها، به رضایت متفق القول نیاز دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید