امامزاده ابراهیم جزو جاذبه‌های گردشگری و زیارتی در استان گیلان است که خانه‌های چوبی و رنگی آن منحصر به فرد است.

دهکده چوبی گیلان کجاست؟ | سفر به امامزاده ابراهیم از جاذبه های گردشگری استان گیلان / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین؛ اگر نگاهی به تورهای گردشگری رنگارنگ بیندازید، می‌بینید که پر هستند از مقاصد گردشگری یکسان و تبلیغاتی شبیه به هم. کمتر پیش می‌آید که این تورها به دنبال معرفی مقصدی جدید باشند. مثلا برای سفر به گیلان اغلب ماسوله را پیشنهاد می‌کنند یا ارتفاعات ماسال یا قلعه رودخان را.

بر همین اساس ممکن است که شما هنوز جایی به نام امامزاده ابراهیم را در شفت گیلان نشنیده باشید. با وجود اینکه که این روستا قدیمی است، اما کمتر کسی با آن آشنایی دارد. این روستا بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند از شلوغی شهر دور باشند و در جایی دنج و زیبا ذهنشان را از دغدغه‌های شهرنشینی آرام کنند.

2

تمایز روستای امامزاده ابراهیم با روستاهای دیگر گیلان معماری خاص و منحصر به فرد خانه‌های آن است. این روستای زیارتی در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر شفت و ۵۲ کیلومتری شهر رشت قرار دارد.

3

به سمت این روستا که حرکت کنید، طبیعتی شگفت‌انگیز در مسیری کوهستانی مسحورتان می‌کند. شالیزارها، خانه‌های روستایی با سقف‌های لت پوش، رودخانه‌ها و تپه‌های جنگلی مسیری چندساعته را تا رسیدن به روستای امامزاده ابراهیم برایتان کوتاه می‌کنند.

مسیر ورودی به روستا نیز کوهستانی و پرپیچ است. در بدو ورود به روستا خانه‌های چوبی توجهتان را جلب خواهد کرد. زیرا این خانه‌ها شبیه یک جعبه مدادرنگی هستند. این خانه‌ها با استفاده از چوب راش که درخت بومی و جنگلی منطقه است ساخته و رنگ‌آمیزی شده‌اند. این خانه‌های چوبی ۴ تا ۶ طبقه هستند. هر طبقه نیز چند اتاقک دارد که برخی از آنها با پرده‌هایی رنگی از هم جدا شده‌اند. برای ورود به این اتاقک‌ها از پله‌های چوبی عبور می‌کنید و بوی خوش چوب راش مشامتان را پر خواهد کرد.

دیدن این خانه‌ها از ارتفاع روستا میان جنگل‌های سرسبز منطقه چشم‌انداز بی‌نظیری دارد. ترکیب رنگ‌های مختلف به‌ویژه رنگ آبی میان طبیعت سرسبز حالتان را خوش می‌کند.

4

بازار این روستا هم از جذابیت‌های آن است. از انواع بدلیجات و زیورآلات و صنایع دستی گرفته تا سوغاتی‌های خوشمزه گیلان در این بازار به فروش می‌رسد. غرفه‌های پخت سوهان‌ این بازار نیز طرفدار دارد.

به سمت بالادست روستا هم که حرکت کنید به آبشار می‌رسید. حدود ۵۰۰ متر که برخلاف جریان رودخانه بالا بروید طبیعتی بی‌نظیر متحیرتان می‌کند.

این روستای زیارتی در فصل تابستان شلوغ است، زیرا زائران بسیاری برای زیارت امامزاده ابراهیم (ع) که از فرزندان امام موسی (ع) و برادر امام رضا (ع) است به شفت سفر می‌کنند. بهتر است فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفرتان انتخاب نکنید. در این فصل‌ها هوا سرد است و برای همین فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به امامزاده ابراهیم است.

5

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید