این افشاگری یکی از مبرم‌ترین اعتراض‌ها به پیوند حیوان به انسان را برجسته می‌کند و آن این است که استفاده گسترده از اندام‌های حیوانی تغییر یافته ممکن است ورود پاتوژن‌های جدید به جمعیت انسانی را تسهیل کند.

کشف نشانه‌های ویروس حیوانی در مردی که پیوند قلب خوک انجام داد

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: بیمار هیچ نشانه‌ای از رد عضو اصلاح شده ژنتیکی نشان نداد، اما قبل از مرگ دچار عوارض متعددی شد.

به گفته جراحی که این عمل را انجام داده بود، در مرد ۵۷ ساله‌ای از مریلند که با قلبی که از خوکی که از نظر ژنتیکی تغییر یافته بود، به مدت دو ماه زنده ماند، ردی از ویروسی که خوک‌ها را آلوده می‌کند، یافت شد.

این افشاگری یکی از مبرم‌ترین اعتراض‌ها به پیوند حیوان به انسان را برجسته می‌کند و آن این است که استفاده گسترده از اندام‌های حیوانی تغییر یافته ممکن است ورود پاتوژن‌های جدید به جمعیت انسانی را تسهیل کند.

دکتر بارتلی گریفیث، جراح از دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند گفت که وجود DNA ویروس در بیمار ممکن است در بدتر شدن ناگهانی او بیش از یک ماه پس از پیوند نقش داشته باشد.

دکتر گریفیث افزود: هیچ مدرکی مبنی بر ابتلای بیمار به عفونت فعال با ویروس، یا اینکه بدن او قلب را پس زده است، وجود نداشت.

بیمار، دیوید بنت ، قبل از عمل جراحی به شدت بیمار بود و پس از پیوند دچار عوارض متعدد دیگری شد. او در ۸ مارس درگذشت.

دکتر گریفیث و همکارش دکتر محمد محی الدین، مدیر علمی برنامه پیوند بیگانه قلب در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفتند که از دست دادن آقای دکتر متاسف هستند اما از هدف خود برای استفاده از اعضای بدن حیوانات برای نجات جان انسان‌ها منصرف نشدند.

در روش های پیشگامانه، جراحان با موفقیت قلب و کلیه‌های خوک‌های اصلاح شده ژنتیکی را به بیماران انسانی پیوند زدند.

به لطف خوک‌های دستکاری شده ژنتیکی، کمبود اندام اهداکننده می‌تواند مربوط به گذشته باشد، اگرچه موانع قابل توجهی باقی مانده است.

بیماران پیوندی باید تا آخر عمر از داروهای مضر ضد پس زدن استفاده کنند. محققان امیدوارند در عوض سیستم ایمنی را فریب دهند.

دکتر گریفیث گفت: "این واقعا ما را در مورد آینده این رشته نمی‌ترساند، مگر اینکه به دلایلی این یک حادثه به عنوان یک شکست کامل تفسیر شود. این فقط یک نکته یادگیری است. با دانستن وجود آن، احتمالا در آینده خواهیم توانست از آن اجتناب کنیم".

مقامات دانشگاه گفتند اگرچه خوک چندین بار از نظر ویروس غربالگری شده است، اما این آزمایش‌ها فقط عفونت‌های فعال را نشان می‌دهند، نه عفونت‌های نهفته که ممکن است ویروس به آرامی در بدن خوک پنهان شود. (آزمایش‌ها روی سواب‌های بینی انجام شد، اما ویروس بعدا در طحال خوک شناسایی شد.)

دکتر گریفیث گفت که ویروس نهفته ممکن است به قلب پیوندی وارد شده باشد.

آزمایشی برای اولین بار وجود DNA سیتومگالوویروس خوک را در آقای بنت ۲۰ روز پس از پیوند نشان داد، اما در سطح بسیار پایینی که دکتر گریفیث گفت که فکر می‌کند ممکن است یک خطای آزمایشگاهی باشد.

دکتر گریفیث گفت، با این حال، حدود ۴۰ روز پس از جراحی، آقای بنت ناگهان به شدت بیمار شد و آزمایشات بعدی افزایش شدید سطح DNA ویروسی را نشان داد.

در روز ۴۵، وضعیت سلامتی آقای بنت به طور ناگهانی بدتر شد.

پزشکان آقای بنت را با داروهای ضد ویروسی و گلوبولین ایمنی داخل وریدی (IVIG)، محصولی ساخته شده از آنتی بادی، درمان کردند، اما قلب جدید پر از مایع شد، اندازه آن دو برابر شد و از کار افتاد.

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که ویروس کرونا که همه‌گیری جهانی کووید را آغاز کرد، منشا ویروسی است که از یک حیوان ناشناس به مردم چین منتقل شده است.

دکتر جی فیشمن، مدیر مرکز پیوند در بیمارستان عمومی ماساچوست که در مورد بیماری‌های عفونی مطالعه می‌کند، گفت: سیتومگالوویروس خوک نگرانی عمده‌ای نبوده است، زیرا این یک ویروس هرپس است که تمایل به گونه‌های خاص دارد.

دکتر فیشمن گفت: آنها فقط در میزبانی که با آن ارتباط دارند تکرار خواهند شد.

با این وجود، ویروس می‌تواند اندام حیوان پیوندی را آلوده کند و منجر به مجموعه‌ای از اثرات سیستمیک شود که در نهایت به بیمار آسیب می‌رساند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید